ハイクラス向け転職TOP 事務・管理部門の求人一覧

事務・管理部門の転職求人一覧

723件見つかりました
社名非公開

Labor Relations Manager

Primary Responsibilities:Designing and Implementing HR Policies:•Develop, recommend, and put into effect top-tier HR policies that adhere to local labor regulations and are in line with the corporate ethos. Draft proposal materials for review by the Japan President Council and secure its endorsement.•Manage policy integration and transitions during business acquisitions and divestitures.•Stay abreast of changes in Japanese Labor & Employment Law and market dynamics, devising suitable action plans for adaptations and ensuring timely implementation.Ensuring Compliance with Labor Laws and Fostering a Positive Work Environment:•Address queries from the Labor Standards Inspection Office and relevant ministries in an appropriate manner.•Identify governmental rulings and market trends pertaining to labor matters, devising and executing timely action plans.•Cultivate a culture of well-being through the introduction of innovative work styles.Labor Un
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
人事、労務
勤務地
東京23区外
社名非公開

Transfer Pricing Assistant Manager

■Main Tasks<Transfer Pricing>・ Communication/Arrangement Transfer Pricing related topics with tax authorities / outside tax advisories / foreign affiliate companies, and within the Japan HQ・Preparation of Submission Materials and its Supporting Documents for tax authorities・Actual Transfer Pricing setting and Analysis for TP・Consultation with other departments/functions in the company about Transfer Pricing relevant topics・Maintenance/Development of Internal Transfer Pricing Policy・Profit Monitoring・BEPS related projects (Updating Master File, Country by Country Report, Topup Tax etc.)・Other Projects
給与
年収900 〜 1,200万円
職種
財務、会計、税務、経理
勤務地
神奈川
社名非公開

Commercial Finance Manager

【Job Responsibilities】- The Commercial Finance Manager is responsible for driving:•Brand and Category agenda in Japan including leadership of the financial interventions required for brand performance, brand strategy, innovation, marketing spend and ensuring compliance and controls are applied and embedded at all times. •Interaction with supply chain community to manage forecasting of PL / Cash. •Operational Excellence by supervising and working together with Shared Service Team in Hong Kong (Reporting / booking / closing is managed by HK Shared Service) to manage PL / BS and Cash. - Role is the co-pilot to each function and Management Team providing strong business partnership support and together, drive and execute brand / category / customer / channel business strategies. - Goal is to bring his/her commercial and financial skills and experience to create value, via performance management and strategy to execution.
給与
年収900 〜 1,300万円
職種
財務、会計、税務、経理
勤務地
東京23区
社名非公開

財務経理アシスタント

財務経理部におけるいずれかの業務 1. IFRSおよび日本基準に基づいて法人の正確な財務諸表の作成。a) 年次および月次会計の締め切り(B/S および P/L)b) B/S および P/L 勘定、特に販売、SG&A、および運転資本の正確かつタイムリーな起票c) 定期的に残高照合を行うd) 外部監査人への対応と連絡2. 債権債務管理a) 売掛金管理: 売掛金入金の消込処理 及び 滞留債権発生時の対応b) 与信管理c) 買掛金・未払費用管理:仕入購買、一般経費、従業員立替の伝票確認、および支払い手続きd) 関連会社 債権債務:月次ごと関連会社の債権債務の照合3. 管理報告 (経営会議資料)a) リージョンへの月次の事業部門別の実際の財務諸表の報告b) 差異分析の準備(実績対予算 / 前年度)c) 特定されたリスクと機会、および目標を達成するための対策案d) 月次の経営会議で使用する資料の作成e) 差異分析を含む月次販管費報告書の作成(社内の予実管理目的)4. 分析による予算と予測の準備a) すべての部門と連携して通期の予測を策定、更新(特に売上、販管費及びワーキングキャピタル)。b) 事業部門の業績の詳細分析(販売および製造)c) 予測に基づく事業部門別の予算作成、特に売上、販管費及びワーキングキャピタルd) リスクと機会を明確にする5. 財務分析a) GP 分析b) 価格変動の影響c) 特定の勘定科目の追跡(保証費用など)d) 販売キャンペーンの効果追跡
給与
年収450 〜 600万円
職種
財務、会計、税務、経理
勤務地
埼玉
社名非公開

Assistant Accounting Manager - 外資系医療機器メーカー

・月次、四半期、年末処理、買掛金・入金、総勘定元帳、棚卸資産管理、資金繰り分析、固定資産管理などを適切に実施する。・会計監査対応・税務申告業務と税務調査対応・BEPS書類作成・品質管理責任者、F&A責任者とともに、ビジネス部門に対する内部会計監査を実施する。・会社全体の効率化を推進するため、社内プロセス改善に取り組む。・チームメンバーの育成やコーチング
給与
年収800 〜 1,000万円
職種
財務、会計、税務、経理
勤務地
東京23区
社名非公開

Accounting and Finance Manager

財務報告(決算)の準備と管理(月次・四半期・年次)チームメンバーの支援業務(支払い請求書の登録、売上請求書の発行など)財務会計と管理会計の違いの分析売掛金・買掛金、資金管理など(歓迎するスキル)承認業務(オンラインバンキング、会計システムNet Suiteでの仕訳など)キャッシュフロー管理、管理会計など、財務・経営計画の領域での業務新規事業部の設立など、企業の成長と変化に対応する業務グループ全体との連携による新しいプロセスの開発・改善
給与
年収800 〜 1,000万円
職種
財務、会計、税務、経理
勤務地
東京23区
社名非公開

HR Business Lead

HRBPとしてみる組織の社員は、USボストンと日本に混在しており、且つ公用語は英語の為、多国籍豊かなグローバルな環境です。
HRBPに加えてプロジェクトマネジメントやトランスフォーメーションを推進されてきた、StrategicでLeadershipのある方を求めております。
給与
年収1,500 〜 1,900万円
職種
人事、労務
勤務地
東京23区
社名非公開

Internal Auditor - FORTUNE 500 firm

•Conduct internal audits to evaluate the effectiveness of internal controls, risk management processes, and operational procedures.•Identify areas of potential risk or non-compliance and develop strategies to address these issues proactively.•Review financial records, operational processes, and internal policies to ensure adherence to company policies and regulatory requirements.•Prepare detailed audit reports outlining findings, recommendations, and corrective actions for management review.•Collaborate with cross-functional teams to implement audit recommendations and monitor the progress of corrective actions.•Stay abreast of industry developments, regulatory changes, and best practices in internal auditing to continuously improve audit processes and methodologies.
給与
年収700 〜 1,000万円
職種
法務、コンプライアンス、内部統制
勤務地
東京23区
社名非公開

プロフェッショナル派遣 - Accounting

事業会社において一般事務又は経理の経験英文メールのやり取り(あれば尚可) 必要なPCSKILLエクセルVlookup関数、ピボット等の知識程度 ワード(社内文書作成、差し込み印刷程度)
給与
年収420 〜 480万円
職種
財務、会計、税務、経理
勤務地
東京23区
社名非公開

Strategic Finance Opportunity, Retail Technology company

Strategic finance opportunity at a retail technology company, Tokyo branch.This is an international company, a leader in its own industry, with a yearly revenue of roughly 150 billion US dollars.Position: Strategic Finance (Sr FP&A analyst - Finance Manager)Location: TokyoSalary: 9M - 18M - The company is a global leader in its industry and that which became the strongest player in the Japanese market.- This role will give you excellent exposure to the business leaders in Tokyo and HQ.- They offer an open and international working culture with a growth mindset.- Competitive salary, career growth opportunities, and some of the best benefits in the Tokyo market.
給与
年収900 〜 1,800万円
職種
財務、会計、税務、経理
勤務地
東京23区
社名非公開

【大手外資化学メーカー】Legal Counsel

【Job scope】- To draft and review various legal contracts (in both Jap and Eng)- To communicate with internal/external and domestic/global stakeholders - To provide legal advice internally mainly on corporate matters, manufacturing related issues, antitrust matters etc.- To handle litigation/dispute resolution
給与
年収1,000 〜 1,500万円
職種
法務、コンプライアンス、内部統制
勤務地
東京23区
社名非公開

HR Manager

Main tasks and responsibilities •Execution of internal communication in agreement and coordination with company management.•Boost and lead people development processes, including behavioral assessments and relevant feedback, internal and international job rotation, succession planning, career plans, in coordination with Corporate HR and reporting to the Line Manager. •Analyze training needs coming from competence assessment results and requests from LMs, support the definition of Individual Development Plans. Organize training courses as required, collect attendees’ feedback and record results. Support the Line Manager in selecting providers. Monitor training costs. •Define and maintain organizational documents (policies, organizational announcements, org. charts, job descriptions etc.). •Improve employee’s satisfaction by ensuring implementation and change management of projects, including company events. •Management of initiatives related
給与
年収1,000 〜 1,400万円
職種
人事、労務
勤務地
神奈川
社名非公開

Reporting Manager l Global Medical Equipment Company (~11M)

Reporting Manager position is open in a global leader in medical equipment. The company specializing in surgical equipment, pharmaceuticals, and consumer products, and boasts an yearly revenue of approximately 9.5 billion US dollars.As the Reporting Manager, you'll take charge of overseeing general accounting and financial statement reports. You'll also be responsible for managing monthly closing procedures and ensuring the efficiency of internal controls within the accounting team to optimize key operations.If you meet the above qualifications and are interested in this exciting opportunity, please submit your resume and cover letter for consideration.
給与
年収800 〜 1,100万円
職種
財務、会計、税務、経理
勤務地
東京23区
社名非公開

Commercial Event Operations Senior Manager (大手外資系製薬会社)

Position Summaryコマーシャルエクセレンス イベントオペレーションズは、XXXで企画される医療従事者に関わる講演会、会議、宣伝・情報提供活動、ならびに宣伝資材などが適切に企画立案・作成・実施/使用されるよう、以下の業務を行う。【イベント審査関連】医療従事者に関わる講演会、会議、宣伝・情報提供活動などがコンプライアンス基準に則り適切に運営されるよう、事前の内容確認・相談・承認を行う。また、社内ステークホルダーと医療従事者との関係が法規制、業界ルールに則って円滑に実施されるよう適切なサポートをするだけでなく、必要に応じて社内の管理体制、運用基準などの改善にむけた提案を行い、効率的かつ効果的な体制を通し、企業として社会に対する説明責任を確保できるようにする。【資材審査関連】医療従事者用資材、患者用資材、一般用資材など各種資材について、社内関係部門と連携し、法規制、業界ルールに則って作成・発信されるよう審査・助言を行う。必要に応じて社内管理体制作りを推進する。【業界団体・透明性ガイドライン】医療用医薬品製造販売業公正取引協議会とのコミュニケーション業務を行う。また、透明性ガイドラインへの対応のためのデータ収集体制の整備、収集されたデータの精査及び社外へ公開するデータの作成を主導する。上記の業務においては、主に法務部、コンプライアンス部と協業して進める。Senior Manager, Commercial Event Operations will be responsible forJob Duties & ResponsibilitiesXXXが企画する様々な企画において、そのリスクを企画段階で感知し、適切な指摘、指導、相談を行い、リスクを排除しながら目的を達成するサポートを行う社内業務プロセス改善を主導し、社内関連部署と協議や調整を行う各種企画に必要な対外文書の整備、メンテナンスを行う業界に関する法規制、業界団体のルール、公務員に関する知識、資材審査に関する知識を持ち、社内の実務プロセスを作成、改善を行う医療用医薬品製造販売業公正取引協議会支部担当を担い、支部の情報を一元管理、社内発信をする社内外のルールやプロセスについて、関連部門への研修を行う企画内容に応じた申請、
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
広報、IR
勤務地
東京23区
社名非公開

【山形】大手基板製造メーカー/ 新工場の人事総務

【業務内容】■新工場稼働、組織拡大に伴い管理部 総務課の正社員を募集します。■総務課では人事、労務、採用、庶務業務と幅広い業務を担っておりますが、その中で採用をメインとした業務を担当頂きます。■新工場の立地、会社として成長フェーズにあり、前向きにチャレンジ出来る方、主体的に物ごとに取り組める方、変化や新たな課題への挑戦、社員や会社の成長を支えることに喜びを感じる方に合った仕事であり、その様な環境で共に活躍したい方をお待ちしております。【配属部門】■総務課:課長・派遣/契約社員含む5名■現在、業績好調により増産や新工場稼働が進んでいるため、当面は残業が30‐40時間前後発生しています。(時間外全額支給)■転勤なし、大手メーカーの安定企業で、腰を据えて働ける環境です。【同社の特徴】■車載基板メーカー世界売上No.1企業、2023年竣工の最新IT・FA化・省エネ・創エネを実現した、国内最先端のエコスマート工場です。■高難度モジュール基板や部品内臓基板など、極薄化や細線化に対応した超高密度基板の試作、量産を行っております。
給与
年収323 〜 534万円
職種
人事、労務
勤務地
山形
社名非公開

Corporate Planning【Finance】 Associate Director

■業務内容:・事業計画立案支援、会社ガバナンス会議運営等の経営企画・予算策定・予実管理の主導、資金調達サポート等のコーポレートファイナンス・IPO準備戦略の策定とその実行の為のプロジェクトマネジメント・社内ステークホルダーと連携した内部統制の構築の為の協働・社外ステークホルダー【株主、投資家、監査役、監査法人、証券会社、弁護士、社内保険労務士、税理士等】とのコミュニケーションマネジメント
給与
年収1,000 〜 1,400万円
職種
財務、会計、税務、経理
勤務地
東京23区 神奈川
社名非公開

【栃木】グローバル展開する栃木本社メーカー / 総務課長

■グローバル展開する医療機器メーカーにて、経営層や部門長と協同し、総務部の戦略立案・実行およびチームマネジメントを行っていただきます。【業務内容】・内部統制をメイン業務として対応頂きます。・株主総会・取締役会の運営・ファシリティマネジメント・内部統制の体制構築・情報セキュリティ体制の強化のため情報システム課とのやり取り・法務、知財業務の指示出し・秘書業務【ミッション】・海外への顧客拡大も積極的に進める中で、大手取引顧客の信頼獲得を目指すための内部統制(情報管理や法務・知財リスクヘッジ)を顧問弁護士と連携を取り対応頂きながら、取引顧客から信頼を得るための社内統制を進めていただきます。・ご自身の知識経験を活かし、自らもプレイングマネージャーとして実務に取り組みながら部門マネジメントもできる方。積極的に周囲とのコミュニケーションを図り、協力体制を築きながら内部統制の設計ができる方。事業全体の現状を把握し業態に即した制度の構築を行っていただきます。【配属部署】・総務課:総勢13名(内女性6名)、部長の他、副部長と続き、現在人事・総務の課長が空席となっています。【同社の特徴】・主に針製品の製造・輸出・販売を手がけており、欧米やアジアなど世界32ヵ国・80社と取引し、海外にも業務提携先を持っています。・美容整形用針は海外主要製薬企業と取引、生検針はアジア各国において使用されています。・医療機器の世界市場は年々拡大傾向にあり、長期的な安定需要が見込まれているため、今後の事業成長も期待されています。・生産は、海外大手製薬会社の査察にも合格した自社クリーンルーム内で部品成形を含む全ての製造作業を行っています。・1本1本職人技で研磨された当社製針の切れ味は数多くの先生方から高い評価を頂いております。・国内外の各分野でご活躍されていらっしゃる先生方からも製品開発のご依頼を頂き共同開発を行っています。
給与
年収650 〜 850万円
職種
法務、コンプライアンス、内部統制
勤務地
栃木
社名非公開

Internal Control, Senior Manager

An international leader in the food and beverage industry, is currently lookign to hire an Internal Control Manager. The company is known for its commitment to providing nutritious and sustainable products. With a global presence and a focus on health and wellness, it strives to make a positive impact on people's lives.- Lead risk evaluation and control efforts across CBUs and IBS functions- Drive the development of internal control roadmap, aiming for standardization, automation, and simplification.- Bring added value to key process domains through a strategic risk approach.- Coordinate Business Continuity Planning (BCP) efforts to ensure organizational resilience.- Ensure effective rollout and adoption of IC Methodology & Referential, enhancing BPO ownership and promoting self-evaluation readiness.- Provide support for continuous enhancement and critical enabler projects, driving control systemization and automation.- Roll out corporate I
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
法務、コンプライアンス、内部統制
勤務地
東京23区
社名非公開

Finance, Koriyama Factory

【Job Responsibilities】• Driving month-end and year-end closing tasks, including goods-in-transit, work-in-process, and First In, First Out (FIFO). This involves creating vouchers, requesting postings, and reviewing/correcting/confirming the results of postings• Manage internal controls for production variances, purchases, price differences, scraps, and inventory reconciliation. Additionally, conduct annual inventory counts• Improving and maintaining finance processes by working with colleagues at other sites.• Prepare monthly financial reports, create and obtain approval for budgets three times per year, and correspond with audits and inspections conducted by the Taxation Bureau.• Assist with the registrations and demolitions of fixed assets, as well as running daily costings and AB (Anchor Budget) costings.
給与
年収600 〜 800万円
職種
財務、会計、税務、経理
勤務地
福島
社名非公開

FP&A

・年間利益予算の策定・四半期業績見通しの策定・各部門の費用の見通しの集計及びコントロール・業績モニタリング(売上動向、費用予算差異分析、生産ラインの稼働状況他)・年間予算および中期計画策定のためのシミュレーションモデルの構築サポート
給与
年収1,000 〜 1,200万円
職種
財務、会計、税務、経理
勤務地
東京23区
表示数:
  • /37

最近チェックした求人

職種から探す

エリアで絞り込む

フルリモート(完全在宅)エリア
関東エリア
北海道・東北エリア
甲信越・北陸エリア
東海エリア
関西エリア
中国エリア
四国エリア
九州エリア
海外エリア
ハイクラス向け転職TOP 事務・管理部門の求人一覧
ログアウト