【ランスタッド】リモートワークでのビジネス支援継続のお知らせ/Information regarding continuation of business support through remote work

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2020/04/07

(English follows)

クライアントの皆さまへ

新型コロナウイルス感染症拡大が様々なところで影響を及ぼしておりますが、皆さまご自身やご家族の心配がつきないのではないでしょうか。

ランスタッドでは「健康で安全に働ける環境を提供する」という当社のコアバリューに基づき、クライアントの皆さま・スタッフ・従業員およびその家族の健康と安全を第一に考えております。現在、全力で予防措置を講じております。皆さまに寄り添い、透明性を持って情報をお伝えするとともに、先んじてご案内ができるように取り組んで参ります。

ランスタッドは、公的機関の指示に従っていくとともに、皆さまの健康と安全を第一に考え、安心してビジネスを持続していけますよう全力で支援していきますことを、どうか念頭に置いていただけましたら幸いです。

既にいくつかの地域で公的機関が外出を自粛するよう要請したことを受け、感染拡大の予防措置として、対象地域の拠点では一部を除いて一時的にオフィスを閉鎖し、電話やビデオ会議などによるリモートワークで対応させていただいています。また、感染症対策のために在宅勤務の範囲を拡大するなかで、請求書や契約書の電子的な発行をご提案の上、推進させていただきます。ご了承の程、よろしくお願いいたします。

これは、貴社およびランスタッドの従業員、社会の安全を確保するために、物理的な距離を保つことがコロナウィルス感染予防を行う上で重要なことと考えているからです。

ランスタッドのコンサルタントがお客さまのニーズに対応できるよう継続してサポートして参りますので、お気軽にお問い合わせください。

以下では、在宅勤務でリモート会議を行う上でのヒントとベストプラクティスを紹介させていただきます。

多くの組織は、在宅勤務を奨励しています。しかし、実際に在宅勤務を始める中で、直接対面で話すよりもチームの一体感が出にくかったり、従業員がストレスを感じてしまったりなど、円滑なコミュニケーションを図ることの難しさに直面されているかもしれません。今、私たちは、働き方の見直しを迫られています。これは、新しい働き方を推進する、またとない契機となる可能性でもあるのです。

貴社の新しい働き方の推進にお役に立てていただければ幸いです。

リモート会議でチーム全員の一体感を保つためには?

ランスタッド・ジャパンは、信頼されるパートナーとしてクライアントの皆さま、スタッフはもとよりすべての働く人を全力でご支援します。

ランスタッド株式会社
代表取締役会長 兼  CEO
カイエタン・スローニナ

代表取締役社長 兼  COO
猿谷 哲


Dear Client,
We understand that many of you are concerned for you and your family's safety with the increasing report on the Novel Coronavirus (ēCOVID-19).

Driven by our core values, at Randstad, we strive for a safe and healthy working environment for all. This also means we stand by you, proactively look ahead and transmit the information with transparency.

We therefore want to reassure you that Randstad is taking all precautionary measures necessary and useful according to the indications provided by Public Authorities, to protect all workers, our customers and the people we come into contact with every day.

At this delicate moment, Randstad guarantees the continuity of its activities. We will continue to provide support utilizing our tech & touch, keeping physical distance whilst maintaining our human touch in order to support you as best we can in this dire time. This is to ensure your safety as well as our employees and the society.

We remind you that your Randstad representatives will continue to support you to meet your needs, please feel free to contact us. We will provide continuous services for your needs with the exception of some of the branches which are closed in compliance with ministerial indications.

With the rapid spread of the coronavirus, many organizations are encouraging employees to work from home as much as possible.The less we're all gathering around in offices, the less likely we are to spread the infection. Social distance is needed to protect our health.
You may be experiencing difficulties in managing remote work.We believe redefinining work is significant in sustaining the business. We would like to share some tips and best practices.

These are some tips which might be useful for you and your employees.

How to be Inclusive When You're working Remote
Randstad Japan fully supports the clients and staffs and their family and all.

Best regards,
Randstad

Kajetan Slonina
Chairman and CEO

Satoshi Saruya
President and COO

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