ハイクラス向け転職TOP マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR) 東京23区 Order In Communications Specialist・コミュニケーション・スペシャリスト
社名非公開

Order In Communications Specialist・コミュニケーション・スペシャリスト

求人の要約

昇進への道を急ぐ・Fast-track for promotion
グローバルなステークホルダーとの連携・Liaise with global stakeholders
給与
年収 800 〜 1,200万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区

求人詳細

職務の目的

治療領域に特化した事業部門と密接に連携し、事業目標およびブランドを推進するための強固なコミュニケーションおよび広報戦略の策定と実施をサポートする。
血液領域を中心に、固形がん、免疫・PAH・神経科学の各事業部門をサポートし、上市前の環境整備、上市の促進、ライフサイクルの成熟化に伴うブランド管理を行います。

主な責務

治療領域C&PAマネジャーの指導のもと、以下のような統合的なコミュニケーションおよびパブリック・アフェアーズ・キャンペーンやプログラムを開発・実施する:
・新薬参入のための市場準備-主要なオーディエンスに対する認知度、政策、認識の障壁と機会を特定する。
・革新的な新薬や製品の上市を促進し、より多くの患者がタイムリーにこれらの革新的な製品にアクセスできるようにする。
・臨床および患者を対象とした新効能または新収載品の認知を促進する。
・既存製品をサポートし、主要な対象者(HCPを含む)に利用可能な治療や診断の選択肢を教育するために、関連する疾患領域に関する認知度を高める。
・日本市場における治療領域に関するブランドの評判を高め、患者中心主義を推進する弊社のコミットメントを示す。
・治療領域特有の課題に取り組む広報活動の機会を特定する。
・各事業部門の従業員をエンゲージし、鼓舞する。
・複数のブランドにまたがる事業部門をサポートするコマーシャルおよびメディカルアフェアーズリーダーの信頼できるアドバイザーとしての役割を果たす。
・日本全国の主要メディアや業界メディアのジャーナリスト、患者支援団体、医療従事者、治療領域に関連するKOLとのネットワークを構築し、関係を維持する。
・効果的な問題管理を通じて、社外のステークホルダーの信頼を維持する。潜在的なレピュテーション上の問題を積極的に監視・特定し、コミュニケーションズリーダーシップチームと協働して、問題管理戦略を策定し、ステークホルダーの信頼や会社のレピュテーションに影響を与える可能性のある製品問題やその他の状況を管理する。

Position Purpose:

The role is closely embedded with the therapeutic area focused business units supporting the development and implementation of robust communication and public affairs strategies that drive the business objectives of the business and our brands.
With a core focus on hematology, the role will also provide support for our Solid Tumor and Immunology/PAH/Neuroscience business units – shaping the pre-launch environment, accelerating launches and managing brands as they mature in their lifecycle.

Key Responsibilities:

Under the guidance of the Therapeutic Area C&PA Managers, develop and execute integrated communications and public affairs campaigns and programs that:
・Prepare the market for entry of new medicines – identifying awareness, policy or perception barriers and opportunities with key audiences.
・Accelerate the launch of innovative new medicines and products – helping more patients access these innovations in a timely manner.
・Drive awareness of new indications or listings among clinical and patient audiences
・Build awareness around relevant disease areas to support existing products and educate key audiences (including HCPs) on available treatment and diagnosis options.
・Enhance the reputation of the brand as it relates to our therapeutic areas in the Japan market and demonstrate the company’s commitment to advancing patient-centricity.
・Identify public affairs opportunities to address challenges specific to therapeutic areas.
・Engage and inspire our employees in the business units.
・Serve as a trusted advisor to commercial and medical affairs leaders supporting our business units across multiple brands
・Establish and maintain networks and relationships with journalists from mainstream and trade media across Japan as well as patient advocacy groups, healthcare professionals and KOLs as relevant to the therapy area.
・Maintain external stakeholder trust through effective management of issues. Proactively monitor and identify potential reputational issues and in collaboration with Communication’s leadership team, develop issues-management strategies and manage product issues and other situations that may impact stakeholder trust and company reputation.

こんな方を求めています
経験・スキル
コンピテンシー

・コミュニケーション・キャンペーンや活動に新しい創造的なアイデアを提供し、明確な行動を促し、意見に影響を与えることができる。
・優れた文書、口頭、ビジュアルコミュニケーションスキルを駆使し、説得力のあるストーリーを構築する能力
・高度にマトリックス化されたグローバル組織において、シニアビジネスリーダーから信頼されるアドバイザーおよびコミュニケーションの専門家としての評判を高める能力
・ビジネスのニーズを地域およびグローバルチームに伝え、社内のステークホルダーに影響を与える能力
・複雑な情報を簡潔かつ明瞭に表現し、幅広い読者に浸透させる能力
・全体的な戦略的方向性との整合性を保ちながら、細部にまで注意を払い、確実に期限を守ることができる。
・現地のメディア事情を包括的に理解し、主要メディアやKOL(特にビジネス/報道/国事関連メディアやジャーナリスト)との戦略的関係を構築する能力。

知識と経験

・コミュニケーションまたは関連分野における3年以上の経験。
・マーケティングPRキャンペーンを主導・推進した経験があれば尚可。
・複数のチャネル、プラットフォーム、オーディエンスを連鎖させる統合コミュニケーション・キャンペーンを開発・実施し、成功させた経験があること。
・国内外の一般紙、専門紙、業界紙、ソーシャル・メディアを扱った経験があり、日本のメディア事情に精通していること。
・コミュニケーション環境と日本市場への影響に関する確かな知識。
・分析能力、優れた判断力、デジタル・ソーシャルプラットフォームへの理解。
・全体的な戦略的方向性との整合性を保ちながら、細部にまで注意を払い、確実に期限を守ることができる。
・パートナーシップに関する議論に前向きな姿勢と勇気をもって臨むことができる。
・プロフェッショナルとして成熟し、レベル、機能、地域、背景を越えて効果的に働く能力
・望ましい専攻分野:ジャーナリズム、マーケティング、リベラルアーツ、科学、ビジネス。
・望ましい関連業界経験: 広報、マーケティング・コミュニケーション、または関連分野における3~5年の経験(企業、NGO、政府機関、広報代理店での経験が望ましい)。
・語学力 日本語での文章作成能力、ビジネスレベルの英語力。

Competencies

・Ability to bring new and creative ideas to communication campaigns and activities that drive clear action and influence opinion and a demonstrated
・Ability to craft compelling stories with superior written, oral and visual communication skills
・Demonstrated ability to develop a reputation as a trusted adviser and communications expert to senior business leaders within a highly matrixed, global organization
・Ability to represent the needs of the business to regional and global teams and influence internal stakeholders
・Ability to present complex information in a clear and concise manner that ensures cut-through with a broad audience base
・Ability to stay aligned with overall strategic direction while applying diligence and attention to detail in execution and reliably meeting deadlines
・Comprehensive understanding of the local media landscape and ability to develop strategic relationships with key media outlets and KOLs - particularly with business/lay/national affairs media outlets and journalists.

Knowledge and Experience

・3+ years of experience in communication or related fields.
・Experience in leading and driving marketing PR campaigns is strongly preferred.
・Demonstrated experience in the successful development and execution of integrated communications campaigns that cascade multiple channels, platforms and audiences.
・Experience dealing with national and local lay, professional/trade and social media and a well-developed understanding of the Japanese media landscape.
・Solid knowledge of communications environment and its impact on the Japan market
・Demonstrated analytic ability, excellent judgement and an understanding of digital and social platforms.
・Ability to stay aligned with overall strategic direction while applying diligence and attention to detail in execution and reliably meeting deadlines.
・Ability to maintain perspective and bring positive attitude and courage to partnership discussions.
・Professional maturity and ability to work effectively across levels, functions, regions and backgrounds
・Preferred area of study: journalism, marketing, liberal arts, science or business.
・Preferred related industry experience: Preferably 3-5 years of experience in PR, marketing communications or related field, preferably in a company, NGO, government agency or public relations agency.
・Language: Strong writing skills in Japanese and business level English fluency
学歴
大学卒業以上
募集要項
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
給与
年収 800 〜 1,200万円
賞与
-
雇用形態
正社員
雇用期間
期間の定めなし
試用期間
有り
有り
就業時間
09:00~18:00
休日休暇
日曜日,土曜日,祝日
完全週休二日制、ほか
保険
健康保険,厚生年金保険,雇用保険,労災保険
待遇・福利厚生
休憩室
各種福利厚生制度あり
受動喫煙防止に関する取り組みあり
受動喫煙防止措置
敷地内禁煙
特長
女性活躍中, 上場企業, 外資系企業, フレックスタイム制, 新規立上げメンバー, グローバル人材歓迎, 語学力を活かす
業種
医療機器・医療品関連

※詳細はお仕事のご紹介時にお伝えします

ランスタッドは、すべての⼈に平等に機会が与えられ、その可能性を引き出し、多様な経験と個性を社会の発展につなげていけるようサポートしていきます。

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