マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)/東京23区の転職求人一覧

148件見つかりました
社名非公開

Hemophilia Brand Manager

Main Responsibilities and Accountabilities: Lead the development of medium- and long-term business plans and execution plans for repsResponsible for the timely execution of effective field actions that can differentiate from the competition, based on the brand planHandle brand finance and budgets, including appropriate management of brand resources and forecastingStrong collaboration with Brand team and APAC team to achieve continuous brand developmentDevelop KOL engagement together with medical and sales teamProvide support to training staff to strengthen MRs’ communication to Drs
給与
年収900 〜 1,200万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

CIPD (IRD) Brand Manager

Position Purpose: Provide an overview of the responsibilities of the position by providing a summary of the most important aspects and duties of the position.Brand Manager will serve as the lead for all Japan product initiatives and planning focused on HCPs with primary responsibility to deliver outstanding results for assigned product/indication. Also this position will liaise with multiple business functions with external stakeholders to ensure appropriate coordination of activities and develop promotional materials based on product strategy. It is flawless execution to drive the assigned product/indication business results.Reporting Relationships: List other positions in the company that are reporting into this position or that this position reports into.Group Manager of Immunology & Rare Disease MarketingMain Responsibilities and Accountabilities: List the roles and responsibilities of the position (please limit the number of responsibil
給与
年収900 〜 1,200万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

Public Affairs Associate Director

CONFIDENTIAL - details will be released once the candidate agrees to speak with the consultant
給与
年収1,100 〜 1,400万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

Vaccine Product Manager

Vaccine Product ManagerResponsibility:Lead strategic planning and tactical execution for Primary Care/Vaccines/Specialty brand(s) in respective therapeutic areas for Japan.Plan/manage brand P&L by effectively allocating resources to maximize the value of the brands for short-/mid-term and the lifecycle.Develop and manage relationships with key opinion leaders and academic societies, and obtaining professional inputs from them.Develop materials and tools used for effective promotion across omni channel approaches and manage external agencies to work with.Plan and utilize opportunities from the knowledge gained from patient Journey, competitive landscape, and patient/customer insights.Drive marketing & engagement plans/activities by taking various factors into account; market insight, competitor benchmark, customer segment and targeting, customer needs, policy and regulation trends, compliance and execution risks, business impact on the compan
給与
年収900 〜 1,300万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

【異業界可】Digital Marketing/外資系医療機器メーカー (NASDAQ)

■NASDAQ上場/外資系企業・直近5年で5倍ほどの売上を誇る同社では、更なる飛躍のため本ポジションで共に働いてくれる方を募集しております。■業務内容・同社製品の拡販に向け、顧客向けアプローチをデジタルマーケティングの観点から実施頂き、更なる成長に繋げて頂きます。・法規制の強い同業界の中でも、新規アプリケーションの逆輸入、Webサイト、SNS、インフルエンサーの活用、その他先進的な技術を用いた手法で実現できる経験とモチベーションのある方にお越し頂ければと思います。・マーケティングに関する戦略策定、実行までを行って頂き、顧客の利益最大化を目指して頂きます。
給与
年収800 〜 1,000万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

Dermatology Senior Brand Manager

[I&I] Senior Brand Manager, DermatologyAbout this JobPurpose of duties (outline of duties) / Position PurposeBased on the policy of the marketing department, promote the planning / formulation and execution of the product marketing plan (including the product life cycle) in order to maximize the sales and profit of the product in charge . In addition, in order to improve the productivity of the product team, we will allocate and manage financial resources and develop / develop human resources .The main roles and responsibilities / Description Of Primary Role Ando Responsibility1. Develop an annual plan with a view to long-term product development. The brand of the annual plan, long-term prediction ( LRF ; Long Range Forecast ), operating plan and brand plan (market analysis, strategy / tactics, communication plan / POA ) are included.2. In order to reduce the gap between the target and the actual result and accelerate the POA performance, we
給与
年収1,100 〜 1,500万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

外資系医療機器メーカー:Marketing Head

【ポジション】Head of Marketing (部下有)・Global規模での組織変化期に伴い、新しくマーケティング戦略のブレインとリーダーとなれる方を募集しております・・今後のマーケティング戦略の構築・実行・国内製品のブランド確立及びに製品促進、ソリューションを提供するコンセプトへ移行するためデジタル(アプリ、データ等)強く絡めていきます。・キャリアパス:将来的に日本からリージョンロールの担当が可能。
給与
年収1,000 〜 1,400万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

Clinical Manager/保険償還業務:次世代治療の推進に貢献いただけます

■職務内容:クリニカルな役割が求められ、治験や安全性担保の市販後調査が主な職務となります。臨床に沿った形や価値を実現するための当局承認作業が重要になるポジションです。
給与
年収700 〜 1,200万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

外資系バイオベンチャー企業:Senior Manager, New Product Planning

This is what you will do:The Launch Planning Lead will drive projects, generate insights, and make recommendations that will enable compliant, efficient, and effective execution of product launch preparation across the company's portfolio to support successful launch of many new products. The individual will enable teams to set up, track and communicate on launch planning progress through the development of dashboards, KPIs/metrics and reports that reflect readiness and leading indicators of launch success. Importantly, the individual will identify lessons learned from each launch, share them across therapeutic areas and assets, and report them to global Launch Lead and Japan Leadership Team. The individual will work closely with the launch teams to populate cross-functional launch plans. This position is highly visible among Japan’s Leadership Team, given its impact on the company’s growth. This individual will be highly collaborative and t
給与
年収1,200 〜 1,400万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

Rare Disease Patients Outcome and Diagnosis Lead

Rare Disease Patients Outcome and Diagnosis Lead (Digital Marketing)Position Purpose:変化する市場環境をとらえDigital Tool、最新のテクノロジーやナレッジを活用した取り組みを導入する事で患者の診断・治療のアウトカムを向上し、希少疾病の治療の均てん化を通し、XXXXのPurposeに貢献するデジタルプラン策定及び実施をリードし、Omni Channel戦略により、製品価値を最大化させる。Responsibility:デジタルを通したペーシャントアウトカムの向上MA, H&V、P &PA、製品チームと協業しRare Disease Patientの診断から治療までのペーシャントジャーニーにおける課題や機会を特定し、患者さんのアウトカム(診断までの速度)を向上することにより、価値提供を行う。オンライン治療システム、人工知能(AI)、機械学習などの診断プログラムやツールを開発しているベンチャー企業やGlobal Teamとともにこれらの導入を検討、実行する。クロスファンクションチームとコラボレーションすることで、社内外のリソースを活用しながら効果的、効率的なプロジェクトマネジメントを実行し財務および時間管理を行う。必要に応じて、クロスファンクションチームと協業して専門医および学会と協力し、提案し実施する。XXXXデジタルと緊密に連携し、デジタルの機会とイニシアチブを取り入れて、製薬業界内外のデジタルの進歩に関する情報を取得し、希少疾病患者さんアウトカム向上のための機会の最大化を行う。オムニチャネル戦略によるビンダケルの価値最大化ペーシャントジャーニー上の課題や機会を定義し、デジタルを効果的に活用して疾患啓発、疑い診断の推進、確定診断の連携強化を行うために、関連部門と協業してデジタルプランの作成、実行、検証を主導する。ブランドプランの戦略・戦術を理解し、最新学術情報・カスタマーインサイト・市場情報の収集と分析を行い、顧客の情報とチャンネルのニーズを特定し、カスタマーExperienceを向上させるためのオムニチャンネル戦略を立案し実施する実行段階において、社内関連部署、社外ベンダーと協業し、適切
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

臨床開発部:医療機器スタートアップ(大手ヘルスケアグループ資本)

製薬事業を中心にヘルスケア事業を幅広く展開する大手グループ資本の医療機器事業で、ベンチャースタートアップ的な立ち位置にある企業です。
同社は画期的な治療デバイスの開発・商業化へ向け、国内・海外においてビジネスを展開しています。
新規デバイスの想定市場規模は大きく、非常に注目されています。
給与
年収600 〜 1,000万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

H&V Market Access Strategy Senior Manager

[H&V] Sr. Manager, Access StrategyPosition Purpose:Develop a compelling access strategy tailored for New Asset to stakeholder interests and needs and leads strategic & tactical planning for market access activities to ensure optimal patient access with appropriate price setting.Drive a Local/Regional/Global cross-functional team to develop and implement access strategies for assigned assetsScrutinize the commercialization plan for the assigned asset from pricing &reimbursement perspectives.Obtain endorsements from BU Leads to implement access strategiesMain Responsibilities:Develop a commercialization plan for assigned assets in conjunction with NAA, which includes brand positioning in the market, sales and demand forecast with market size, growth in the future, market share, as well as scenario-based pricing assumptions, and required investment for launch preparationDevelop and implement access plan for assigned assets, which includes scena
給与
年収1,300 〜 1,600万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

Senior Business System Analyst 360

Job DescriptionPosition Purpose: This role is accountable for the oversight, delivery and maintenance of solutions within the Customer 360 (C360) domain but will also have the capability to be flexible and provide business systems analysis & I&T leadership across multiple solutions as required. Reporting to the domain lead or manager, the business systems analyst is a key partner to the business functions providing technical guidance and on-going, cost-effective support of solutions.Under general direction, focuses on understanding of business processes and translating them into technical requirements, the business systems analyst will be required to drive both project delivery and issue resolution, including optimisation initiatives for the C360 applications within the scope of the role. Solutions will be architected according to identified business capability needs and enterprise technology standards/processes as appropriate. This will be
給与
年収1,000 〜 1,400万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

新規ヘルスケア事業プロダクトマネージャー(薬局向け) :大手ヘルステック企業

プロダクトマネージャーとして、同社ヘルスケアIT事業の主力プロダクトのプロダクト戦略から開発、運営をお任せします。市場調査からプロダクト戦略・企画、ビジネスプラン策定、また開発組織と協業したプロダクト開発ハンドリングまで一気通貫での責任と役割を担います。▼プロダクト例クリニック向けレセプトコンピュータ(クリニック向けシェア1位)・電子カルテ(クリニック向け国内シェア1位)・薬局向けシステム(国内シェア2位)・電子お薬手帳やヘルスケア手帳といったアプリケーション等です。toBからtoCまで、また業務の基幹システムからWebサービスまで広く様々なヘルスケアITサービスを展開し、それぞれで高いシェアや顧客基盤を有するのが同社の強みです。▼業務詳細プロダクト開発全般における戦略・企画・実行をマネジメント頂きます。- 顧客接点:ユーザー体験を深く理解し、プロダクトの問題や機会を特定する/顧客の声を収集し、プロダクトやサービスに関するフィードバックを受ける- プロダクト企画:シェアを伸ばし、ユーザー体験を改善する新しいアイデアを考案する/価格とポジショニングに関して戦略を立案し、プロダクトのビジネスプランを策定する/プロダクト戦略を、具体的な要件やプロトタイプに落とし込む/プロダクトのビジョンに関し、社内で共通理解をつくり、重要な社外のパートナーと共有する- プロダクト開発:開発チームと協業し、プロダクト開発の計画やリソース配分最適化/QAチームとの協業を通した品質維持の取組み- プロモーション:プロモーションチームや経営層と協業し、プロダクトリリースを計画する/プロモーションチームと協業し、プロダクトビジョンが効果的に顧客へ伝わるよう、計画を支援する/プロダクトの認知度や理解を深まるよう、「エバンジェリスト」として活動する▼この仕事の魅力・クリニック・薬局の両市場でトップクラスシェアをもつMedicomのアセットや積極的な投資リソースを活用することで様々なチャレンジが実現可能・医療・ヘルスケアというテクノロジー活用の余白の多い領域に対して、ITの力で課題解決に取り組む面白さ・柔軟な働き方が可能!リモート・フレックス勤務◎高齢化や医療費増、また社会情勢からも注目され続けるヘルスケア業界を変
給与
年収600 〜 1,200万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

新規ヘルスケア事業プロダクトマネージャー(医療機関向け) :大手ヘルステック企業

プロダクトマネージャーとして、同社ヘルスケアIT事業の主力プロダクトのプロダクト戦略から開発、運営をお任せします。市場調査からプロダクト戦略・企画、ビジネスプラン策定、また開発組織と協業したプロダクト開発ハンドリングまで一気通貫での責任と役割を担います。▼プロダクト例クリニック向けレセプトコンピュータ(クリニック向けシェア1位)・電子カルテ(クリニック向け国内シェア1位)・薬局向けシステム(国内シェア2位)・電子お薬手帳やヘルスケア手帳といったアプリケーション等です。toBからtoCまで、また業務の基幹システムからWebサービスまで広く様々なヘルスケアITサービスを展開し、それぞれで高いシェアや顧客基盤を有するのが同社の強みです。▼業務詳細プロダクト開発全般における戦略・企画・実行をマネジメント頂きます。- 顧客接点:ユーザー体験を深く理解し、プロダクトの問題や機会を特定する/顧客の声を収集し、プロダクトやサービスに関するフィードバックを受ける- プロダクト企画:シェアを伸ばし、ユーザー体験を改善する新しいアイデアを考案する/価格とポジショニングに関して戦略を立案し、プロダクトのビジネスプランを策定する/プロダクト戦略を、具体的な要件やプロトタイプに落とし込む/プロダクトのビジョンに関し、社内で共通理解をつくり、重要な社外のパートナーと共有する- プロダクト開発:開発チームと協業し、プロダクト開発の計画やリソース配分最適化/QAチームとの協業を通した品質維持の取組み- プロモーション:プロモーションチームや経営層と協業し、プロダクトリリースを計画する/プロモーションチームと協業し、プロダクトビジョンが効果的に顧客へ伝わるよう、計画を支援する/プロダクトの認知度や理解を深まるよう、「エバンジェリスト」として活動する▼この仕事の魅力・クリニック・薬局の両市場でトップクラスシェアをもつMedicomのアセットや積極的な投資リソースを活用することで様々なチャレンジが実現可能・医療・ヘルスケアというテクノロジー活用の余白の多い領域に対して、ITの力で課題解決に取り組む面白さ・柔軟な働き方が可能!リモート・フレックス勤務◎高齢化や医療費増、また社会情勢からも注目され続けるヘルスケア業界を変
給与
年収600 〜 1,200万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

外資系バイオファーマ企業:Neurology, Thought Leader Liason, Senior Manager

Position Summaryソートリーダーリエゾン(TLL)はCommercialに所属します。フィールドベースのNon-Salesのポジションであり、神経疾患領域におけるキーオピニオンリーダー(KOL)のネットワークを構築します。主要なRole&Responsibilitiesは、KOL Engagement、Speaker Development、Commercial Advisory Board、Congress、およびマーケティングとの連携ですが、これらに限定されません。さまざまなチーム間のCross Functionalなリエゾンとして機能し、Salesをサポートします。イベントの計画と実行に関して、マーケティング、セールス、およびその他の関連チームと連携して活動していきます。TLLには、チームワーク、コラボレーション、および高度な専門的知識が必要とされ、成長するチームプレーヤーでなければなりません。• Account Development - 施設と医師の理解など Insight の収集、KOL の疾患と治療に対する考え・意見を本社、マーケティングなどにフィードバック• Speaker Development – 選定された KOL、GL member へ Speaker Training を実施• Material Slide Deck 作成のサポート – Speaker に Marketing Strategy と Key massage を Input• Planning Events – Local Seminar や Sponsored Seminar の Plan の作成や Speaker をサポート• Commercial Advisory Board - マーケティングと協力しエリア横断的な計画と実行をサポート
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

Product & Launch Manager (Oncology Head & Neck)

プロダクトマネジャー & ロンチマネジャー (頭頸部癌領域)ポジション:癌領域事業部 マーケティング部門 プロダクトマネジャー *マーケティング部部長にレポート主な担当業務:承認予定ブランドを含む頭頸部癌フランチャイズのマーケティングを全面的に担当短期的には頭頸部癌領域での販売目標の達成、中期的には頭頸部癌フランチャイズの成長に向けた準備頭頸部癌領域における戦略、戦術、販売予測および新たなデジタル施策を含むマーケティングプランの策定頭頸部癌領域におけるマーケティングP&Lの管理と費用対効果の高い活動の確実な実行営業部および他関連部門との緊密な連携により、製品戦略の実行のリード新製品プランニング部門、また他部門と緊密な連携をとり、頭頸部癌領域の新薬である(Drug)の承認準備のサポート(販売予測、および主要な関係者へのコマーシャル部門からのアイデア・インサイトのインプット、ハイレベルな発売戦略の策定を含む)他のマーケティング担当者と協力し、KTL(Key Thought Leader)のエンゲージメントプランの作成と実行グローバルのステークホルダーとのコラボレーションにより、日本の頭頸部癌フランチャイズの更なる強化
給与
年収900 〜 1,300万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

欧州系ライフサイエンス領域メーカー |APAC Marketing communications

★魅力ポイント:・急成長している欧州系の理化学機器・ライフサイエンス領域の企業になります。・SOHOスタイルの働き方の為、オフィスには最低限の出社でも構いません。・豊富な社内キャリアパス【職務内容】戦略(strategy)の構築及びにリードがメインになります・(ラボプロダクト製品)のマーコムとしてAPACリージョンでの成長を活性化する役割を担っております。・Global (campaign team及びに各local market sales組織)と蜜に連携しながらマーケティングコミュニケーション戦略・マーケティングキャンペーンを各メディアにて実施をリード。・既存・新規製品のプロモーション。・戦略のタイムライン管理及びに予測・改善・修正の実施。・バジェット管理の責務【会社概要】・バイオ医薬品研究・業界に貢献するリーディングカンパニーになり、製薬会社での開発、研究に使われる理化学機器を製造・販売している欧州系のメーカーになります。COVID-19のワクチン作成等にに間接的に関わっている業界の為、現在急成長をしている最中の企業です。
給与
年収600 〜 1,000万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

外資系製薬メーカー:Marketing & Engagement TA Specialists

Job DescriptionResponsibilities will include (but are not limited to) the followingLead the strategic planning and tactical execution for Oncology brands in respective therapeutic areas for JapanWork closely with the cross functional members and support groups and align with their plans and tacticsEngage with external stakeholders i.e, KOLs and medical communitiesBuild both internal and external stakeholder support and advocacy for Oncology brandsDevelop and manage relationships with key opinion leaders and academic societies, and obtaining professional inputs from themDevelop materials and tools used for effective promotion across Omni channel approaches and manage external agency to work withPrepare MR training contents in collaboration with sales/product training specialistsThe promotion plan should be developed taking various factors into account; market insight, competitor benchmark, policy and regulation trends, customer needs, complia
給与
年収800 〜 1,000万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
社名非公開

Communications & Public Relations Senior Manager

コミュニケーションズ&パブリックアフェアーズ (Therapeutic Area)、シニアマネージャーPosition PurposeResponsible for the development and implementation of communication and public affairs strategies that drive the business objectives of the company business and our brands.Required to work with and support multiple therapeutic areas and business units prepare for and develop campaigns ahead of innovative new medicine launches including critical market shaping work.Build external and internal stakeholder trust and advocacy across the company Japan business through the development of a comprehensive stakeholder engagement plan.Enhance the reputation of company Japan through the development of though leadership programs and help to raise the profile and visibility of the company Japan President and other senior leaders.Protect the reputation of company and the enterprise through effective issues managementHelp to build and foster strong employee engagement for company in Jap
給与
年収1,200 〜 1,600万円
職種
マーケティング、調査、マーケティングコミュニケーション、広報(PR)
勤務地
東京23区
表示数:
  • /8

最近チェックした求人

その他エリアから探す

ログアウト