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自動車・輸送機器の転職求人一覧

325件見つかりました
社名非公開

【大手車載インフォテインメント】Senior Engineer, Acoustic System

What You Will Do・Support in acoustic domain for pre-development programs.・Apply, design, and organize audio systems for the virtual automotive environment.・Ensure that best practices and requirements are followed.・Support development of customer specific system architectures in concert with customer and our teams.・Closely collaborate with a team specializing in early-phase vehicle development.・Work closely with customer and our teams to track all audio system targets and to evolve acoustic system proposals through the pre-development phase of a program with the goal of finalizing system architecture at the end of the pre-development phase.・Proactively demonstrate proposals, concepts and field questions in the acoustic domain.・Backup pre-development and customer engineering team colleagues as needed.・Identify and propose proactive solutions to current customer issues.・Recommend continuous improvements to product / platform management processe
給与
年収800 〜 1,000万円
職種
回路設計、制御設計
勤務地
東京23区
社名非公開

【大手車載インフォテインメント】Software Project Lead

What You Will Do・Deliver next-generation Telematic Units to the customer.・Act as / Be the face to the customer for all SW related topics.・Orchestrate virtual, cross functional, global project teams.・Assure that all software project team members understand the product, understand their roles in the project organization and accept their responsibilities.・Define and establish software project management process and development lifecycle activities derived from our standard process considering project specific constraints and stakeholder needs.・Establish communication and synchronization with global cross functional teams involved in the project on a regular base.・Plan, monitor, control and track the software project to achieve the goals with respect to schedule, effort, product quality and process quality in a timely manner.・Provide SW program status updates on a regular base. Represent the program internally and externally to senior management
給与
年収1,000 〜 1,200万円
職種
システム開発(組み込み・ファームウェア・制御系)
勤務地
東京23区
社名非公開

【大手車載インフォテインメント】Specialist, Sales Management

What You Will DoAs an integral team member to the Vehicle Planning, Sales, Marketing, and Engineering at the customer, you will be responsible for product lifecycle management for all responsible vehicles globally. As part of this role, you will・Determine the path and rational to help the customer delivering better experiences while improving our position in the market and overall business performance:・Identify business targets through a clear understanding of responsible vehicle model lifecycle timing and planning process.・Utilize benchmarking and internal collaboration to position *** within the planning and marketing community.・Understand the customer’s business to find win-win opportunities across all of our technology offerings.・Work alongside key departments within the customer to influence product development by:・Collaborating with internal teams on designing competitive product offerings・Internally take a strong lead of company dire
給与
年収700 〜 900万円
職種
代理店営業
勤務地
愛知
社名非公開

車載ECU用システムの設計・開発

今後成長が期待される企業に選出されている
グローバルプレゼントがある企業。世界22ヵ国(ヨーロッパ、アジア、アメリカなど)製造・開発拠点で、日本のマザー工場と連携して、量産及び開発を行っております。
ワークライフバランスができる環境、財形貯蓄、確定拠出年金、保養所あり、慶弔休暇、特別休暇、有給休暇10日~20日、年間休日日数121日などの福利厚生がしっかりしている会社
給与
年収600 〜 1,000万円
職種
アプリケーション開発エンジニア(制御・組み込み系)
勤務地
東京23区
社名非公開

プロジェクトマネージャー/Project manager:製造現場DX 注目のベンチャー企業

※ハイブリッドワークを採用しています
※定期的に出張が発生します
給与
年収700 〜 1,000万円
職種
プロジェクトマネージャー、ディレクター
勤務地
東京23区 静岡
社名非公開

【東京or群馬】東証スタンダード上場・世界シェア2位メーカー / グローバル人事システム導入

【業務内容】■東証スタンダード上場メーカーにて、グローバルHRチーム、国内HRチーム、IT部門、外部コンサルティング会社、HRシステムベンダーと連携し、グローバルHRシステム導入プロジェクトのリードをお願いします。【業務詳細】1.プロジェクトの進行整理や途中目標の設定2.移行する既存データの選別整理。3.新システムのテスト、機能チェック4.新システム利用者への研修、問い合わせ対応5.新システム稼働後、問題解決・改善【業務補足】■当グループは海外22カ国、46拠点に展開しています。■今回の新システム導入においては、グローバルな人事基盤を築くために必要です。■本プロジェクトは、グループ全体で2年から3年程度で完了を想定しています。■新システム導入後は、システムを通じて収集された人事データを分析し、人事評価・企画に取り組んでいただく予定です。【業務の面白み・魅力】■英語力を活かしグローバルな人事業務を経験できます。■風通しの良い社風ですので、ご自身の意見も受け入れられやすい環境です。【同社の特徴】・同社は、数年前経営不振に陥りましたが、海外大手メーカー傘下となり、急成長する中国系自動車メーカーや海外販路を拡大、生産体制の再編成や共同購買などの協業により自己資本比率を改善させ、着実に回復基調の事業運営へと転化しております。・22年度に関しては、原材料の高騰や技術投資の拡大から一定の支出・投資はかけながら、2年連続で赤字額を減少させており、前年比・予想比とも増収となりました。また、23年度第1四半期においても、経常黒字となっています。【当社の将来性】■SDGsや電気自動車の需要拡大によって、充電時間・航続距離・空調性能・車両価格の改善が重要になっています。その中で当社の「熱エネルギー」に関するコア技術の展開が注目を集めています。■世界でも統合熱マネジメントシステムの根本的な技術開発・研究開発を行っているのは数社です。EV車のエネルギー効率化=商品価値向上に貢献しているニッチトップメーカーです。
給与
年収600 〜 800万円
職種
法務、コンプライアンス、内部統制
勤務地
東京23区 群馬
社名非公開

【新潟】グローバル自動車部品メーカー / 企画管理・経営企画

【業務内容】■自動車のエンジン部品をはじめ、世界中の自動車に使用されている焼結部品の専門メーカーでの、製造現場を中心に、現状調査・各種データの集計と分析・報告資料の作成。■現状課題の抽出と改善等の企画立案■グループ会社を含む経営戦略・各部門の事業戦略等の策定と推進(KPIの設計・モニタリング等)※さらに、ご経験やスキル等によって下記業務もお任せします。※株主、経営陣と協働しながら、高いレベルでの企業価値の最大化に貢献することができます。【同社の特徴】■同社は自動車用焼結部品を中心に製造する専業メーカーで、日本の基幹産業である「自動車産業」の最もコアな部品である、エンジンやトランスミッションからステアリング、車載モーターまで、国内/国外を問わず幅広く当社の製品が活躍しております。■地球規模で環境保全が課題となっている昨今、自動車の燃費向上技術や自然エネルギー発電の核となる製品の開発・製造にも注力しています。【会社補足】■元財閥系企業の一事業でしたが、大手投資ファンドが株主となって旧体制を一新。新人事戦略の策定、営業組織の刷新、人事評価・報酬制度の構築等に取り組み、製造コストの改善、生産性の向上を実現した結果、直近は経常利益5億円を超え、業績は急回復しています。■また、日本国内のみならず活動をグローバルに推進すべく、事業展開を行っていきます。■まだまだ変革期で、大手の基盤がありながらもスピード感のある社風です。制度の変更により、年次に関わらず、活躍している人材は早くから昇進可能となっており、非常にやりがいがあります。
給与
年収500 〜 680万円
職種
経営企画
勤務地
新潟
社名非公開

【群馬】東証スタンダード上場・世界シェア2位メーカー / 内部監査

【業務内容】■東証スタンダード上場メーカーにて、下記内部監査業務をお任せします。1.会社の内部統制システムの構築に参加し、内部統制システムの有効性を確保する。2. 内部監査システムに関する制度、監査業務に関するルール、監査業務プロセスを構築する。3. グループ会社及び関連子会社監査を実施し、監査指摘事項の発見及び是正意見の提出を行う。4. 監査指摘事項の是正状況をフォローアップし、指摘事項の是正をクローズする。【業務の魅力】・監査業務を通じて社内の様々な業務領域を触れ、短期間で全般的な考え方を身につけます。・海外監査を行う機会が多くて言語力を活かせ、グローバル的な視野を育てます。【配属部署のミッション】・社内内部統制システム有効性の維持・グループ会社のJ-SOX監査及び監査法人の対応・グループ会社の内部監査及び是正のフォローアップ【同社の特徴】・同社は、数年前経営不振に陥りましたが、海外大手メーカー傘下となり、急成長する中国系自動車メーカーや海外販路を拡大、生産体制の再編成や共同購買などの協業により自己資本比率を改善させ、着実に回復基調の事業運営へと転化しております。・22年度に関しては、原材料の高騰や技術投資の拡大から一定の支出・投資はかけながら、2年連続で赤字額を減少させており、前年比・予想比とも増収となりました。また、23年度第1四半期においても、経常黒字となっています。【就業環境について】■ダイバーシティ・マネジメントを重要な経営戦略と位置付け、推進しております。現状は女性責任者の数はまだまだ少ないですが、女性でリーダー、主任技師、管理職等昇進した方、部長職の方もいます。■職能級については年毎に評価を実施し、従業員の成果により昇給します。昇級の機会は男性女性ともに平等にございます。【当社の将来性】■SDGsや電気自動車の需要拡大によって、充電時間・航続距離・空調性能・車両価格の改善が重要になっています。その中で当社の「熱エネルギー」に関するコア技術の展開が注目を集めています。■世界でも統合熱マネジメントシステムの根本的な技術開発・研究開発を行っているのは数社です。EV車のエネルギー効率化=商品価値向上に貢献しているニッチトップメーカーです。
給与
年収500 〜 700万円
職種
法務、コンプライアンス、内部統制
勤務地
群馬
社名非公開

【大手車載インフォテインメント】Principal System Engineer, Telematics

What You Will Do•Analyze customer and internal requirements and specifications and understand product HW design documents such as block diagrams, schematics, wiring diagrams, logic, and timing diagrams, etc.•Analyze and understand product SW design documents such as block diagrams, SW architecture and topology diagrams, timing and sequence diagrams, use-case charts, and detailed component specifications.•Focus on system performance and optimization throughout test and development cycles.•Coordinate with test teams to ensure design and requirements are verified and validated.•Lead Root Cause / Corrective Action process with product teams for issues that arise during development and test.•Collaborating with functional owners, software architects, and test managers to ensure successful project outcomes.•Identifying gaps in the test strategy and gaps in the test strategy, and effectively communicating them to the functional owner for prompt reso
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
システム開発(組み込み・ファームウェア・制御系)
勤務地
東京23区
社名非公開

【大手車載インフォテインメント】Principal SW Systems Engineer

・Customer issue support and resolution:・Act as the first response for embedded system issues found during development at the customer’s location, lead the customer communications as representing *** Software and Systems-Requirement team・Work closely with customer and provide technical support in a timely manner・Appropriate escalation of issues to customers and/or *** managements to resolve customer issues・Participate in audio system bench testing at customer’s site or other third party testing facility, representing the amplifier product.・Coordination of multiple *** departments in assembling and gaining buy-in for responses to customer questionsSupport of inspection and verification testing activities at Japan OEM or at other tier-1 suppliers as needed, such as bench or vehicle testing of amps・Manage technical specification discussions with customers, coordinate support for activities requested from customers such as “Working Group” and “Cr
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
プロジェクトマネージャー、ディレクター
勤務地
愛知
社名非公開

【大手車載インフォテインメント】Resident Program Manager

What You Will Do•Manage customer interface and communication strategy with S-OEM and *** in Japan. Ensure assignments from S-OEM is well understood, distributed to Gen 3 / HK AUDIO development and certification teams, and reasonable for *** success.•Build and manage customer relationships with *** Japan.•Work with S-OEM relevant department and *** CPM team to manage issues.•Serve as an internal expert on S-OEM development processes.•Analyze and negotiate program schedules with internal and external stakeholders.•Ensure adherence to engineering best practices / processes and facilitate creation of new best practices as appropriate.•Back up *** colleagues in program management team as appropriate.•Manage product risk proactively, identify engineering risks and coordinate meetings with the cross-functional team to address risks before they become issues.•Ensure customer requirements are communicated throughout *** engineering teams. Ensure cu
給与
年収1,000 〜 1,200万円
職種
プロジェクトマネージャー、ディレクター
勤務地
群馬
社名非公開

Staff, Global Treasury Team

・当社Global全体の資金調達計画策定・当社の資金調達実行(銀行借入、CP発行、国内及び海外マーケットでの社債発行)・銀行(邦銀、外銀)リレーション・海外子会社の資金調達条件バリデート及び資金調達実行サポート(主に、アメリカ、カナダ、メキシコ、中国、オーストラリア、タイ、インドの販売金融子会社、2023年3月末時点の販売金融子会社の資産合計は約9兆円)・グローバル本社の為替ヘッジ戦略策定・当社の為替ヘッジ及び為替スポット取引実行・Monthly/Quarterly report作成
給与
年収500 〜 780万円
職種
財務、会計、税務、経理
勤務地
神奈川
社名非公開

自動運転システム 研究職/Researcher:業界注目のベンチャー企業

・Develop technology to solve actual problems in cooperation with engineers in various technical fields・Research novel autonomous driving solutions with the goal of operation on public roads・Publish and present research results at international academic conferences・Investigate, verify and extend cutting edge research papers on autonomous driving technology・Contribute autonomous driving technology to OSS
給与
年収600 〜 1,200万円
職種
システム開発(組み込み・ファームウェア・制御系)
勤務地
東京23区
社名非公開

【大手車載インフォテインメント】Principal Engineer, Transducer

・Lead and support transducer development on assigned New Product Development projects, through the design team in Suzhou, China or in Novi, MI.・Be the main customer interface, and technical expert for transducer related issues.・Focus on cost, efficiency, reliability, and continuous improvement as part of the loudspeaker development.・Lead and support the global Transducer engineering team to design and validate speakers to meet or exceed customer requirements.・Lead and support and in some instances lead transducer design-related problem-solving on a multitude of programs and projects.・Provide technical support on acoustic performance, measurements, durability, and cost at design and feasibility reviews.・Support and review all relevant documentation such as Bills of Material, both us and customer drawings, Simulation data, DFMEA/DRBFM, DVP&R, and all other documentation required to support the development process and customer requirements.・Act
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
機構設計、メカニカルエンジニア
勤務地
東京23区
社名非公開

【大手車載インフォテインメント】Principal Requirement Engineer, Telematics

■System Requirements technical Product Ownership for assigned programs :・Analyze the internal and external requirements to capture clearly and concisely what is required of the product. ・Drive and own SRS requirements and traceability through Design, Development and Test .・Identifies risk level associated with new feature development based on requirements status.・Aware of relevant Federal Standards, industry standards and internal standards and ensures that resulting designs will satisfy these requirements.・Drive reuse: Lead the development of reusable internal requirements, identifying synergies and opportunities for design reuse.■Stakeholder management:・Focal point for Requirements Engineering Technical topics for assigned program(s)/domain(s).・Maintains organized repository of both customer and 3rd party requirements specifications.・Supports the relevant organizations in the business development phase of a program as part of proposal act
給与
年収500 〜 800万円
職種
機構設計、メカニカルエンジニア
勤務地
東京23区
社名非公開

【大手車載インフォテインメント】Principal Engineer, Vehicle System Integration

・Work closely with our Japan-based customers and internal teams to lead definition of product strategy including roadmap, features, voice of customer, and high-level plans to meet Japan customer-specific needs.・Train and lead at least 1 senior engineer with the potential for more.Guide / train team on customer’s development processes and necessary technical background.・Serve as voice of Japan customer to internal global organization on product strategy.・Partner with all Japan OEM sales teams (globally) and global platform / product management teams to develop solutions that meet Japan OEM needs as well as other customers’ needs.・Collaborate with PM team to drive technical aspects of pre-development efforts.・Support PM team and Sales Team in leading technical concept proposals for RFQ responses and business cases.・Define the technical solutions to be pre-developed and/or quoted on by the Pre-Development Team.・Support PM team to enable seamles
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
システム開発(汎用機系)
勤務地
愛知
社名非公開

【大手車載インフォテインメント】Principal SW Engineer, Telematics

・Be a window person to customers and lead software development for the particular domain and integration on assigned new product development projects, through the global design team.・Derive and extend technical requirements from customer requirements, internal requirements, change requests and system architectural design.・Lead the creation of DFMEA/DRBFM with global development team and present/review them with customer(s).・Develops component design document based on specifications and given SW architecture.・Estimate implementation effort and map requirements/features to releases/milestones.・Track progress of all development activities (complete V-Model) regularly.・Adjust/synchronize planning with overall project schedule/milestones and communicate deviations.・Identify, analyze, manage and report risks.・Review/approve work products e.g. design documents, decisions.・Coordinates software development activities with software project leader.
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
システム開発(組み込み・ファームウェア・制御系)
勤務地
東京23区
社名非公開

【大手車載インフォテインメント】Engineer, System Test

・Perform software qualification and system test in the area of system (OnOff, Network, Security, Stability, etc…) for telematics projects.・Participation in internal and external test drives with customer involvementSubmit a report of daily test results with logical and understandable description for stakeholders.・Define reproduction test method and conduct it when issue occurs. Report the result accurately based on the content.・Understand the mechanism of occurrence of issue found at a test. Collaborate with the concerned persons toward early settlement.・Understand the contents of the issue from a technical point of view. Define a test procedure. Solve the issues by collaborating with other teams (Including global bases).・Commissioning and modification of software and hardware components or test setups
給与
年収500 〜 800万円
職種
品質管理・テスト・評価
勤務地
広島
社名非公開

間接材調達(間接材購買)

間接材調達(間接材購買)-機械設備購入後のアフターサービス(保守、修理、改造、校正、移設、スペアパーツや機器、工具、油脂等)のソーシング戦略の立案、実行-社内顧客との円滑なコミュニケーションによりプロジェクトへの早期介入-複数の仕入先へのRfQ送付。戦略的な交渉-戦略的サプライヤのマネジメント(リスク管理等含む)繰り返し発生する需要に対する年次交渉と価格契約書締結(グローバルサプライヤーも含む)-支払い条件延長によるFCFへの貢献-ディシプリナリーマネージャーとしてメンバーのサポート-エンジニアリングの学位/バックグラウンドがあることが好ましい-グループリーダーの経験(1~2年の経験が望ましい)-高いコミュニケーションスキル-ITシステムの理解に柔軟な思考を持つ-サービスマインドセット-法律や契約の知識-英語でサプライヤと価格交渉できる。(ビジネスレベル英語、日本語)-技術的な知識と経験[任意]機械設備の知識-[任意]機械設備の知識
給与
年収800 〜 1,200万円
職種
間接購買、直接購買
勤務地
東京23区 神奈川
社名非公開

自動運転システム センサー開発エンジニア/注目のベンチャー企業

テレワーク制度あり
給与
年収1,200 〜 1,500万円
職種
システム開発(組み込み・ファームウェア・制御系)
勤務地
東京23区
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