マーケティング、販促企画、営業企画/外資系企業の転職求人一覧

47件見つかりました
社名非公開

Director of Health Economics and Market Access

Responsibilities:- Develop and execute lifecycle economic evidence and market access strategies for global market access and commercial success.- Partner with the Medical Affairs team to drive evidence generation from clinical programs and real-world evidence sources to substantiate and sustain product value proposition.- Develop relationships with key external payors and their influencers; accumulate feedback from KOLs/payors to drive relevant market access activities.- Map local (Japanese) payors and access influencing networks.- Manage, negotiate, and maintain favorable reimbursement of all products.- Develop an engagement strategy with payors and other relevant opinion leaders to support market access activities.- Support reimbursement/pricing negotiations with payors.- Drive payor tactical initiatives, including Payor value story, negotiation tools, congress communications, and training.- Manage third-party consultants to evaluate threa
給与
年収1,650 〜 2,500万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Marketing & Communications Manager

This company is expanding globally and Japan plays a pivotal role in its development plan. You will work alongside the global communications team to ensure that corporate initiatives are parlayed and adapted into the APAC region. The Marketing & Communications Manager (working with the global communications team) Leads marketing initiatives for the Japan and APAC region. Representing ourselves as a global technology leader in our computing. This is your opportunity to join at the early stages of our expansion in Japan.You will work closely with our business development, marketing, communications and world-leading scientific research teams. We are developing our software, applications, and hardware that will have a future impact on our everyday lives. You will have previous and extensive experience as a marketing manager in the technology sector, and our computing/high performance computer/scientific research experience is highly appreciated.
給与
年収1,100 〜 1,800万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Global Luxury Brand / CRM Manager

MAIN PURPOSESBRAND Client Relationship Manager is in charge of the implementation of the Maison’s CRM and Clienteling strategies on the Japanese market. He also oversees the development of the local e-Commerce platform.This position is in permanent communication with several BRAND HQ teams to coordinate locally the campaigns and programs created at HQ level, but as an expert of his/her local market, this role demonstrates pro-activity and acts as a leader in the development of the CRM, Clienteling and e-Commerce programs he/she believes are the most relevant for BRAND New and Existing clients.KEY RESPONSIBILITIES:Key responsibility 1: CRM and Clienteling・Manages and enriches the Client Database with quantitative and qualitative data through all data capture tools available. Support and motivate boutique staff so that data continues to be fed into the CRM database. Coordinate with IT to solve any technical issue related to the CRM database.・M
給与
年収1,100 〜 1,150万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Assistant Brand Marketing Manager

グローバルリーディングカンパニーでのマーケティングマネージャー候補ポジションです。
ハイブリッドな働き方を推奨しており、週3回の在宅勤務、コアタイムなしのフレックスタイムを導入しています。
社内外のコミュニケーションの7-8割が英語で、日常的に英語を活用していただけます。
給与
年収900 〜 1,200万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Assistant Loyalty Marketing Manager

グローバルリーディングカンパニーでCRM、ロイヤリティプログラムの業務をお任せいたします。
ハイブリッドな働き方を推奨しており、週3回の在宅勤務、コアタイムなしのフレックスタイムを導入しています。
社内外のコミュニケーションの7-8割が英語で、日常的に英語を活用していただけます。
給与
年収800 〜 1,200万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Manager, Communication (Digital)

Job Description:Lead editorial PR, develop, and manage relationship with celebrities/influencers for the brand activation in JapanJob Responsibilities:Editorial PR:• Maintain key press placements in all titles for our brands• Strong press and stylist relationships across the industry• Work with stylists and editors to bring in new brand partnership opportunities• Partner with media counterpart to ensure we are positioned amongst the right competitive set in all titles acrossprint and digitalInfluencer:• Local influencer relations (talent casting, product seeding and outreach)• Local competitive analysis• Sample management• Content creation (via briefs or MK-hosted events)• Project recappingCelebrity/VIP:• Create a roster of key talent (up and coming and well known) that would be the right brand fit for dressing opportunities, in store and event attendance opportunities and product seeding• Local Product Placement: Strategy, Execution (focus:
給与
年収1,000 〜 1,100万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Senior Brand Manager / Global Food Retail Company

シニアブランドマネージャーは、日本のCMOと協力し、全国的なプロモーションカレンダーやその他のすべてのマーケティングプログラムの管理と実行を担当し、同じ店舗の売上、顧客数、フランチャイジーの収益性を高めます。•CMOとの協力のもとブランドを構築し、店舗の売上、顧客数、およびフランチャイジーの収益性を向上させるために、ビジネスのナショナルマーケティングカレンダーを計画および準備する。•すべての部署を通じてナショナルプロモーションカレンダーの調整と実行を監督し、仕事の質とすべての重要な期限を確実に守る。 1)TVC (毎年10-15回) 2)LSMプリント 3)POPおよび店舗商品 4)オウンドデジタルメディアルおよびソーシャルメディア 5)必要なその他すべての要素の管理と実行•インサイツチームと密接に協力し、ベストプラクティスのプライシング手法を確実に実行する。•すべてのプラットフォームでオウンドおよびソーシャルメディアのメッセージングを推進し、すべての主要記事が適切かつタイムリーに伝達する。•広告宣伝費を予算内で管理し、役員会議の承認がない限りは黒字を確保する。•すべての制作物を確実に、コスト効率よく、かつタイムリーに管理する。•フランチャイジー、営業課長、ストアマネジャーに対するマーケティングサポートとアドバイスの提供。•ビジネスの俊敏性・スピード、およびコスト効率を継続的に促進するマーケティングのシステム、方針、手順を開発する。•直属の部下を管理し、四半期ごとに職務計画レビューを実施することで、ビジネス目標と継続的なアラインメントを確保する。
給与
年収1,200 〜 1,700万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

日本上陸後、圧倒的なブランディングに成功している外食企業 / マーケティングスペシャリスト

 グローバル、経営戦略に基づいたマーケティングプラン立案(年間・四半期)のサポートを行う。 中長期メニュー、プロダクトパイプライン、年間マーケティングカレンダーの立案サポート。 担当プロジェクトにおいてマーケティング予算の管理しながら LINE100 万人、X フォロワー44 万人などを活用したIMC プランの立案、ディレクション。 担当プロジェクトの実行プランリード、各クリエイティブ、コミュニケーションプランのディレクション。 社内他部署や店舗、そして外部業務委託先(広告代理店、制作会社など)との連携をとり、マーケティング活動の実行の質とスピードを高める。 マーケティング諸活動のブリーフィングを広告代理店、制作会社に行い、広告や販促物の制作管理を行う。 グローバルチームとのコミュニケーションにより各国の情報収集を行い日本での展開の可能性を検証する。と同時に日本からベストプラクティスを発信しグローバルチームをリードしていく。
給与
年収600 〜 1,000万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Consumer Engagement & Loyalty Manager / 外資系がファッション&アウトドア企業

ブランドのビジネスを最大化するために、CRM戦略を立案・実行をお任せします。
給与
年収700 〜 1,350万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Brand & Alliance Manager

Key responsibilities:Brand MarketingTo strategically drive “Shape the market” & “Shape the product”, work with Brand Lead to develop and execute brand strategy and tactics for the product which is the first injectable treatment in HIV therapeutic areaGather and obtain insights from market and find out opportunities to expand access to this innovative treatmentDevelop promotion scheme and relevant promotion materials that support the communication of the brand strategy and meet the compliance codeClosely work with Sales team to engage MRs to ensure the sufficient level of knowledge, belief and execution to the promotionCollaborate as cross functional team including Medical Affairs and Global/Above country team to maximize the value of productAlliance ManagementFoster trustful relationship and ensure governance with the alliance partnerLiaise with the alliance partner to ensure cooperative activitiesLead the process to review the contract to o
給与
年収1,000 〜 1,200万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Brand Manager, Dermatology

• Collaborate with Brand Team and In-Field Team members, facilitate cross-stakeholder discussions (with Health Care Professional (HCP) and non HCP stakeholders) and synthesize the insights gained to identify target segments, to determine brand positioning, to drive Close Loop Marketing engagement and customization and to populate Brand Plan Insights Chapter.• Secure input and cross stakeholder viewpoints in order to develop a robust and accurate Patient Journey; propose strategic objectives for the Brand Team review based on Patient Journey findings and challenge and critique Brand Team strategies in order to ensure patient-centricity.• Ensure all functional deliverables are consistent with branding and deliver emotional messages aligned to Brand Story.• Guide the design and implementation of all marketing activities and include innovative marketing tactics, traditional and non-traditional partnerships, multi-channel opportunities and multi-
給与
年収1,000 〜 1,200万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

ASSISTANT BRAND MANAGER【外資チーズブランド企業】

MAIN MISSIONSWithin the OUR BRAND Asia Marketing team (Japan & Korea), you will contribute, working closely with the local functions and the global brand team, to drive the growth of Cheese brand in Japan, ranging from strategy development through to successful execution. You are expected to work collaboratively on key & complex initiatives, being responsible for execution and monitoring of Cheese brand marketing plans in Japan, supporting North Asia Marketing Manager. Within true multinational and open- minded team, the junior brand manager will be one of the key contributors in driving the fast growth of OUR BRAND in Japan.MAIN DUTIES1. Participate in Building Brand Reviews, Strategy and Plans & Execution:• Assist in the development of yearly brand marketing plan by developing an understanding of the drivers of brand growth and brand health and identifying key issues and opportunities (ATL & BTL communication / activations / promotions / n
給与
年収600 〜 800万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Rare Disease Brand Manager

Rare Disease Brand ManagerLocation: TokyoReporting line: Senior Area Director, Japan (dotted-line reporting to APAC Brand Management, Senior Director).Position Summary: The brand Manager will be the commercial leader for the designated rare disease product, as a member of the Japan Commercial Operations team. This key role will be focused on driving the marketing efforts for a 1st in class, innovative treatment for pediatric rare disease treatments. Responsible for market strategy development, implementation of post launch product marketing and brand management. This role will also collaboratively work with APAC Brand Teams and Global Brand Management teams. Developing over-arching brand strategies and brand performance management outlines in order to achieve overall business objectives. Searching for a candidate with competitive rare disease, new product launch experience (in Japan). Someone capable of ・ Identifying opportunities for growth
給与
年収1,000 〜 1,400万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Assistant Brand Manager

ペットフードのグローバルリーディングカンパニーです。
在宅勤務やフレックスタイム制などフレキシブルな勤務形態を提供している企業です。
給与
年収550 〜 850万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Hematology Brand Manager (B-cell Malignancy)・ヘマトロジー・ブランドマネージャー(B細胞悪性腫瘍)

マーケティング分野で昇進への道を急ぐ・Fast-track for promotion in Marketing
高給・High salary
グローバルなステークホルダーとの連携・Liaise with global stakeholders
給与
年収1,000 〜 1,500万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Senior Brand Manager

多数のパワーブランドを所有するグローバルブランドで裁量をもってマーケティング戦略をリードしていただきます。
社内には外国人も多く、グローバルな環境でキャリアアップしていくことが可能です。
給与
年収890 〜 975万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Brand Manager

日本オフィスは130名程の規模感で裁量をもって幅広い業務を担っていただくことができます。
オープンでフラットな職場で働きやすいと定評のある環境、チームカルチャーです。
給与
年収720 〜 900万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Seniro marketing manager@外資コスメ企業

◼ カスタマーマーケティング• 顧客の動向やマーケットニーズを深く洞察し、戦略に活かす。• 中長期的なマーケティング戦略に基づき、顧客の継続的なブランドロイヤリティを構築する仕組みを策定し、顧客へアプローチする。• リテールビジネスを理解し、コンシューマージャーニーを考慮した魅力的なVMDとショップMDを実施する。◼ ブランドマーケティング• Japanにおける顧客動向やマーケットニーズからブランド成長に有益な情報を本国と共有する。• 本国と一貫性を持った中長期的なマーケティング戦略や、マーケティングプランを策定し、Japanにおけるポートフォリオの優先順位を導く。(新製品の発売、主要製品のアップグレード、主要コアアイテムのアニメーション化)• マーケティングにおける戦略的予算の策定、進捗の管理を行う。(売上予測、価格戦略、ブランドの収益性、損益など)◼ プロダクトマーケティング• 新商品やプロモーション商品などにおけるローンチについてオーナーシップを持ち、ローカルで適切な戦略を策定・実行し、成功へと導く。• 戦略をチームメンバーへ展開し、具体的なプランへ落とし込み、各メンバーのプランの進捗を管理する。• 他の部門(Retail、Digital, PR、Supply、QA/FA、Education、など)及び外部関係者と密接に連携して、一貫した魅力的な顧客のブランド体験を構築する。◼ People Management• メンバーの適材適所を実行し、人員体制を最適化する。• マーケティング戦略を適切に実行する生産性あるチームを構築する。• メンバーの能力開発、トレーニング、マーケティングの専門知識とノウハウの開発を推進、評価/フィードバックを行い、キャリアアップをサポートする。• メンバーの労務環境を適切に管理する。
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Sales operation@外資コスメ企業

◼ Store Operation• リテールの売上、その他KPIに関して、weekly、monthly で分析し、社内、イスラエル本社へレポートする。• リテールディレクターの様々なレポーティング、ミーティング、ストアビジット等に対してサポートする。• 各部署およびストアからの問い合わせに適切に対応し、コミュニケーションを漏れなく円滑に行う。• 担当ストアのサービスレベルを向上させるために、ストア業務遂行に必要なマニュアルを作成する。• ストアの業績数値や業務フローを定量的に分析し、マネージャーへレポートする。• ストアの業務フローについて、マネージャーへ改善策の提案を行う。• 催事、アウトレットなどのストアオペレーションを漏れなく整備する。• ストアオペレーションをサポート(新店、リニューアル、リロケ等の新規設営をし、openできるようにする。• ストア商品発注/在庫管理をサポートし、ストア内環境を維持する。(発注漏れ・棚卸サポート、備品発注など)• ストア修繕・ストア清掃を手配しストア内環境を維持する。◼ Relationship• 関連部署と連携をし、担当ストアのサービスレベルを向上させる。• マーケティングやサプライチェーンと連携し、担当ストアにおけるストア備品・資材・商品管理を行う。• ITシステムと連携し、ストアインフラ(IT機器・システムネットワーク)を漏れなく整備する。• ストアの情報漏洩防止などのセキュリティ管理を徹底する。力
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

【外資Techユニコーン】Senior Creative Designer

- デザインチームと協力し、日本でのスタイルガイドを作成、定義、維持する。- プロモーションキャンペーン、メールテンプレートとデザイン、LIVEステッカー、報酬、LIVE教育、新製品機能発表資料などを含む、日本での運営ビジュアルデザインをサポートする。- 日本チームおよび海外チームと密接に協力し、運営戦略、コンセプトデザイン構想、および資産制作の推進。-大きなアイディアに対する情熱と細部への注意力により、自身の仕事を証明する能力の確保。
給与
年収800 〜 1,200万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
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