マーケティング、販促企画、営業企画/外資系企業の転職求人一覧

51件見つかりました
社名非公開

Manager, Communication (Digital)

Job Description:Lead editorial PR, develop, and manage relationship with celebrities/influencers for the brand activation in JapanJob Responsibilities:Editorial PR:• Maintain key press placements in all titles for our brands• Strong press and stylist relationships across the industry• Work with stylists and editors to bring in new brand partnership opportunities• Partner with media counterpart to ensure we are positioned amongst the right competitive set in all titles acrossprint and digitalInfluencer:• Local influencer relations (talent casting, product seeding and outreach)• Local competitive analysis• Sample management• Content creation (via briefs or MK-hosted events)• Project recappingCelebrity/VIP:• Create a roster of key talent (up and coming and well known) that would be the right brand fit for dressing opportunities, in store and event attendance opportunities and product seeding• Local Product Placement: Strategy, Execution (focus:
給与
年収1,000 〜 1,100万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Senior Brand Manager / Global Food Retail Company

シニアブランドマネージャーは、日本のCMOと協力し、全国的なプロモーションカレンダーやその他のすべてのマーケティングプログラムの管理と実行を担当し、同じ店舗の売上、顧客数、フランチャイジーの収益性を高めます。•CMOとの協力のもとブランドを構築し、店舗の売上、顧客数、およびフランチャイジーの収益性を向上させるために、ビジネスのナショナルマーケティングカレンダーを計画および準備する。•すべての部署を通じてナショナルプロモーションカレンダーの調整と実行を監督し、仕事の質とすべての重要な期限を確実に守る。 1)TVC (毎年10-15回) 2)LSMプリント 3)POPおよび店舗商品 4)オウンドデジタルメディアルおよびソーシャルメディア 5)必要なその他すべての要素の管理と実行•インサイツチームと密接に協力し、ベストプラクティスのプライシング手法を確実に実行する。•すべてのプラットフォームでオウンドおよびソーシャルメディアのメッセージングを推進し、すべての主要記事が適切かつタイムリーに伝達する。•広告宣伝費を予算内で管理し、役員会議の承認がない限りは黒字を確保する。•すべての制作物を確実に、コスト効率よく、かつタイムリーに管理する。•フランチャイジー、営業課長、ストアマネジャーに対するマーケティングサポートとアドバイスの提供。•ビジネスの俊敏性・スピード、およびコスト効率を継続的に促進するマーケティングのシステム、方針、手順を開発する。•直属の部下を管理し、四半期ごとに職務計画レビューを実施することで、ビジネス目標と継続的なアラインメントを確保する。
給与
年収1,200 〜 1,700万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

日本上陸後、圧倒的なブランディングに成功している外食企業 / マーケティングスペシャリスト

 グローバル、経営戦略に基づいたマーケティングプラン立案(年間・四半期)のサポートを行う。 中長期メニュー、プロダクトパイプライン、年間マーケティングカレンダーの立案サポート。 担当プロジェクトにおいてマーケティング予算の管理しながら LINE100 万人、X フォロワー44 万人などを活用したIMC プランの立案、ディレクション。 担当プロジェクトの実行プランリード、各クリエイティブ、コミュニケーションプランのディレクション。 社内他部署や店舗、そして外部業務委託先(広告代理店、制作会社など)との連携をとり、マーケティング活動の実行の質とスピードを高める。 マーケティング諸活動のブリーフィングを広告代理店、制作会社に行い、広告や販促物の制作管理を行う。 グローバルチームとのコミュニケーションにより各国の情報収集を行い日本での展開の可能性を検証する。と同時に日本からベストプラクティスを発信しグローバルチームをリードしていく。
給与
年収600 〜 1,000万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Consumer Engagement & Loyalty Manager / 外資系がファッション&アウトドア企業

ブランドのビジネスを最大化するために、CRM戦略を立案・実行をお任せします。
給与
年収700 〜 1,350万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Brand & Alliance Manager

Key responsibilities:Brand MarketingTo strategically drive “Shape the market” & “Shape the product”, work with Brand Lead to develop and execute brand strategy and tactics for the product which is the first injectable treatment in HIV therapeutic areaGather and obtain insights from market and find out opportunities to expand access to this innovative treatmentDevelop promotion scheme and relevant promotion materials that support the communication of the brand strategy and meet the compliance codeClosely work with Sales team to engage MRs to ensure the sufficient level of knowledge, belief and execution to the promotionCollaborate as cross functional team including Medical Affairs and Global/Above country team to maximize the value of productAlliance ManagementFoster trustful relationship and ensure governance with the alliance partnerLiaise with the alliance partner to ensure cooperative activitiesLead the process to review the contract to o
給与
年収1,000 〜 1,200万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Prestige Marketing Lead

1. ブランド管理・ 事業計画と戦略。 割り当てられたブランドの新しい取り組み、メディア プラン、PR、プロモーションなどのブランド マーケティング戦略と計画を開発および実行します。・製品ポートフォリオ管理。 製品ポートフォリオを管理して、すべての発売が戦略的かつ持続可能であり、市場の需要に対応し、ブランドのポジショニングを強化できるようにします。 グローバル/APACマーケティングチームと緊密に連携します。・ 予測。 過去の売上高、在庫レベル、今後のブランド活動とトレンドを毎月詳細に分析した後、SKU レベルで全国的な需要を判断することで新製品の予測をサポートし、ブランドの総目標の達成につながります。 棚レイアウト変更のタイミングを考慮した廃番計画の立案・管理。・価格設定。 競合他社を分析し、ブランドポジショニングを考慮した最適な価格設定を提案します。・ ビジネス分析。 売上やその他のビジネス指標を分析して、ブランドの戦略がブランド全体の目標の達成に向けて機能していることを確認します。店内ビジュアルマーチャンダイジング。 年間の店内マーチャンダイジング計画と、新製品の発売をサポートし、主要製品を宣伝するためのプロモーション計画を管理します。 店舗内での実行の生産性を追跡します。・ 市場と競合他社の理解。 市場の月次レポートと競合他社の分析を提供します。 市場の傾向と販売の可能性を分析し、予測のためのインプットを提供します。・予算管理。 各経費が最大化され、ブランド全体の KPI の達成に向けて調整されるように、マーケティング予算を構築および管理します。2. 新ブランドの立ち上げ市場参入戦略。GMと協力して、市場での新しいブランドの立ち上げと構築における最も効果的な戦略を特定し、実行します。
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Brand Manager, Dermatology

• Collaborate with Brand Team and In-Field Team members, facilitate cross-stakeholder discussions (with Health Care Professional (HCP) and non HCP stakeholders) and synthesize the insights gained to identify target segments, to determine brand positioning, to drive Close Loop Marketing engagement and customization and to populate Brand Plan Insights Chapter.• Secure input and cross stakeholder viewpoints in order to develop a robust and accurate Patient Journey; propose strategic objectives for the Brand Team review based on Patient Journey findings and challenge and critique Brand Team strategies in order to ensure patient-centricity.• Ensure all functional deliverables are consistent with branding and deliver emotional messages aligned to Brand Story.• Guide the design and implementation of all marketing activities and include innovative marketing tactics, traditional and non-traditional partnerships, multi-channel opportunities and multi-
給与
年収1,000 〜 1,200万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

ASSISTANT BRAND MANAGER【外資チーズブランド企業】

MAIN MISSIONSWithin the OUR BRAND Asia Marketing team (Japan & Korea), you will contribute, working closely with the local functions and the global brand team, to drive the growth of Cheese brand in Japan, ranging from strategy development through to successful execution. You are expected to work collaboratively on key & complex initiatives, being responsible for execution and monitoring of Cheese brand marketing plans in Japan, supporting North Asia Marketing Manager. Within true multinational and open- minded team, the junior brand manager will be one of the key contributors in driving the fast growth of OUR BRAND in Japan.MAIN DUTIES1. Participate in Building Brand Reviews, Strategy and Plans & Execution:• Assist in the development of yearly brand marketing plan by developing an understanding of the drivers of brand growth and brand health and identifying key issues and opportunities (ATL & BTL communication / activations / promotions / n
給与
年収600 〜 800万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Rare Disease Brand Manager

Rare Disease Brand ManagerLocation: TokyoReporting line: Senior Area Director, Japan (dotted-line reporting to APAC Brand Management, Senior Director).Position Summary: The brand Manager will be the commercial leader for the designated rare disease product, as a member of the Japan Commercial Operations team. This key role will be focused on driving the marketing efforts for a 1st in class, innovative treatment for pediatric rare disease treatments. Responsible for market strategy development, implementation of post launch product marketing and brand management. This role will also collaboratively work with APAC Brand Teams and Global Brand Management teams. Developing over-arching brand strategies and brand performance management outlines in order to achieve overall business objectives. Searching for a candidate with competitive rare disease, new product launch experience (in Japan). Someone capable of ・ Identifying opportunities for growth
給与
年収1,000 〜 1,400万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Assistant Brand Manager

ペットフードのグローバルリーディングカンパニーです。
在宅勤務やフレックスタイム制などフレキシブルな勤務形態を提供している企業です。
給与
年収550 〜 850万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Hematology Brand Manager (B-cell Malignancy)・ヘマトロジー・ブランドマネージャー(B細胞悪性腫瘍)

マーケティング分野で昇進への道を急ぐ・Fast-track for promotion in Marketing
高給・High salary
グローバルなステークホルダーとの連携・Liaise with global stakeholders
給与
年収1,000 〜 1,500万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Senior Brand Manager

多数のパワーブランドを所有するグローバルブランドで裁量をもってマーケティング戦略をリードしていただきます。
社内には外国人も多く、グローバルな環境でキャリアアップしていくことが可能です。
給与
年収890 〜 975万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Seniro marketing manager@外資コスメ企業

◼ カスタマーマーケティング• 顧客の動向やマーケットニーズを深く洞察し、戦略に活かす。• 中長期的なマーケティング戦略に基づき、顧客の継続的なブランドロイヤリティを構築する仕組みを策定し、顧客へアプローチする。• リテールビジネスを理解し、コンシューマージャーニーを考慮した魅力的なVMDとショップMDを実施する。◼ ブランドマーケティング• Japanにおける顧客動向やマーケットニーズからブランド成長に有益な情報を本国と共有する。• 本国と一貫性を持った中長期的なマーケティング戦略や、マーケティングプランを策定し、Japanにおけるポートフォリオの優先順位を導く。(新製品の発売、主要製品のアップグレード、主要コアアイテムのアニメーション化)• マーケティングにおける戦略的予算の策定、進捗の管理を行う。(売上予測、価格戦略、ブランドの収益性、損益など)◼ プロダクトマーケティング• 新商品やプロモーション商品などにおけるローンチについてオーナーシップを持ち、ローカルで適切な戦略を策定・実行し、成功へと導く。• 戦略をチームメンバーへ展開し、具体的なプランへ落とし込み、各メンバーのプランの進捗を管理する。• 他の部門(Retail、Digital, PR、Supply、QA/FA、Education、など)及び外部関係者と密接に連携して、一貫した魅力的な顧客のブランド体験を構築する。◼ People Management• メンバーの適材適所を実行し、人員体制を最適化する。• マーケティング戦略を適切に実行する生産性あるチームを構築する。• メンバーの能力開発、トレーニング、マーケティングの専門知識とノウハウの開発を推進、評価/フィードバックを行い、キャリアアップをサポートする。• メンバーの労務環境を適切に管理する。
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Brand Manager

日本オフィスは130名程の規模感で裁量をもって幅広い業務を担っていただくことができます。
オープンでフラットな職場で働きやすいと定評のある環境、チームカルチャーです。
給与
年収720 〜 900万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Sales operation@外資コスメ企業

◼ Store Operation• リテールの売上、その他KPIに関して、weekly、monthly で分析し、社内、イスラエル本社へレポートする。• リテールディレクターの様々なレポーティング、ミーティング、ストアビジット等に対してサポートする。• 各部署およびストアからの問い合わせに適切に対応し、コミュニケーションを漏れなく円滑に行う。• 担当ストアのサービスレベルを向上させるために、ストア業務遂行に必要なマニュアルを作成する。• ストアの業績数値や業務フローを定量的に分析し、マネージャーへレポートする。• ストアの業務フローについて、マネージャーへ改善策の提案を行う。• 催事、アウトレットなどのストアオペレーションを漏れなく整備する。• ストアオペレーションをサポート(新店、リニューアル、リロケ等の新規設営をし、openできるようにする。• ストア商品発注/在庫管理をサポートし、ストア内環境を維持する。(発注漏れ・棚卸サポート、備品発注など)• ストア修繕・ストア清掃を手配しストア内環境を維持する。◼ Relationship• 関連部署と連携をし、担当ストアのサービスレベルを向上させる。• マーケティングやサプライチェーンと連携し、担当ストアにおけるストア備品・資材・商品管理を行う。• ITシステムと連携し、ストアインフラ(IT機器・システムネットワーク)を漏れなく整備する。• ストアの情報漏洩防止などのセキュリティ管理を徹底する。力
給与
年収1,000 〜 1,300万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

【外資Techユニコーン】Senior Creative Designer

- デザインチームと協力し、日本でのスタイルガイドを作成、定義、維持する。- プロモーションキャンペーン、メールテンプレートとデザイン、LIVEステッカー、報酬、LIVE教育、新製品機能発表資料などを含む、日本での運営ビジュアルデザインをサポートする。- 日本チームおよび海外チームと密接に協力し、運営戦略、コンセプトデザイン構想、および資産制作の推進。-大きなアイディアに対する情熱と細部への注意力により、自身の仕事を証明する能力の確保。
給与
年収800 〜 1,200万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Luxury Brand/CRM Manager

・Manage and execute regular & ad-hoc customers loyalty actions (eDM, gift programs, catalogues, client events, VIP treatments) by conducting necessary tasks such as segmentation, customer data handling, contents/material preparation, vendor management and result tracking.・Ensure activity/project coordination with other team and departments (Boutiques, Retail, Marketing, Media, Communication, etc. ) and Headquarter. ・Develop Recruiting and Retention strategy with clear KPI, based on the customer journey.・Nurture clienteling by using group developed dedicated application tool: The View・Lead implementation and revision of personal information related actions in boutiques and in back office.・Analyze customer data to understand own customer profiles and build KPIs for CRM actions by using CRM related tools・Provide new ideas for new actions based on customer data analysis and insight.・Search and develop VIP gifts and activations to increase the pe
給与
年収800 〜 1,000万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Growth lead / 外資系大手食品メーカー

Job Duties:Top-line growth:•Develop a rolling 2-year pipeline of business opportunities for region, using existing portfolio in the Kraft XXXXX network•Analyze market/channels looking for matches between the portfolio and local trends•Work with the local Quality and R&D team to understand the feasibility of importing those products in to the region•Develop strong and appealing Trade Materials in collaboration with Trade Marketing•Localize global brand assets•Support category teams importing core-category products from affiliatesBottom-line growth:•Responsible for portfolio price architecture•Responsible for setting price guidelines for new and existing portfolio•Work with cross-functional team to create business cases and P&Ls for the projectsOther duties:•Support Sales in Trade presentations (when possible)•Team management and development
給与
年収800 〜 1,000万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Luxury Watch Brand/ Marketing and Communication Manager

KEY ACTIVITIES- Define and implement the local marketing strategic plan of the Maison in line with HQ orientations and market business specificities- Develop & roll-out an impactful local media & Public Relations strategy: digital, magazines & newspaper, social media, influencers & KOL, press releases distribution- Establish and maintain strong connection with key editors, press, opinion leaders as well as media agency- Enhance Brand activation to make the Maison visible in the market - Actively work with commercial team with business oriented mindset to activate / animate our boutique network (both internal and external boutique) - Brand event management: yearly schedule and monitor all events-related activities, from global and local partnerships, trade partners’ events, PR agencies’ activation, local HNWI connections to corporate events- Plan, manage and execute Brand’s Visual Merchandising for all channels, consistent with global Brand i
給与
年収800 〜 1,000万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
社名非公開

Marketing Manager at leading advertising technology company

Silicon Valley based company is looking for a Marketing Manager to join their team in Tokyo. The company is investing in growth globally. What will you be doing?> Develop marketing strategies, align with global strategies and localize for Japan market> Work with sales and account management team to deliver marketing programs based on their needs> Create content, organize events and work with advertising agencies on campaigns
給与
年収1,800 〜 2,300万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区
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