ハイクラス向け転職TOP マーケティング、販促企画、営業企画 東京23区 Hemato-Oncology Brand Manager (Myelofibrosis) ヘマト・オンコロジー・ブランド・マネージャー(骨髄線維症)
社名非公開

Hemato-Oncology Brand Manager (Myelofibrosis) ヘマト・オンコロジー・ブランド・マネージャー(骨髄線維症)

求人の要約

給与
年収 900 〜 1,300万円
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
勤務地
東京23区

求人詳細

職務目的

グローバル戦略の策定、ローカル戦術へのプルスルー、資料の共同作成にローカル環境の理解と洞察を持ち込むことにより、日本事業の商業的成功を推進する責任を負う。
骨髄線維症(MF)担当製品の上市計画および年間マーケティング/事業計画を策定し、実行する。
国内売上、利益、プロモーション予算の月次目標達成。

主な業務

・骨髄線維症治療薬の日本での上市計画と商業化をリードする。
・発売計画とその効果的な実施において、メディカル、営業、ビジネスエクセレンス、市場参入、臨床開発、薬事、サプライチェーン、コミュ・ニケーション、コンプライアンス、法務、財務の各分野における連携を確保するためのクロスファンクショナルチームの一員としての役割を果たす。
・日本での上市を成功させるため、日本のニーズをグローバルTA/ブランドリーダーに伝え、グローバルへの戦略的インプットや洞察の積極的な提供、グローバルブランド戦略との整合性を図る。
・顧客ニーズ、マーケットダイナミクス、ランドスケープインサイトの理解。
・主要な外部専門家、関連組織、その他の主要なステークホルダーとの関係を構築・維持するための外部顧客エンゲージメント・プランの構築と実行。
・国内四半期/年間売上予測/目標および販促費計画の構築/モニタリング。
・キーメッセージ戦略をサポートする営業資料を作成する。
・ブランド戦術を完璧に実行するためのコミュニケーションを行い、営業チームのモチベーションを高める。
・KPIの開発と追跡を含む、成長と競争機会の特定。
・パフォーマンスやガバナンスに関連する問題を解決する。

Job Purpose

・Responsible for driving commercial success in Japan business by bringing local environment understanding and insights into the shaping of global strategy, pull through into local tactics, and co-creation of materials.
・Develop and implement the launch plan and annual marketing/business plan for product in charge for Myelofibrosis (MF).
・Achieve target for national sales, profit, and promotion budget on a monthly basis through understanding and tracking against performance KPIs.

Key Responsibilities

・Lead Japan launch planning and commercialization of product for myelofibrosis (MF).
・Serve on the cross-functional team to ensure alignment across medical, sales, business excellence, market access, clinical development, regulatory, supply chain, communication, compliance, legal, and finance both in terms of launch planning and effective implementation.
・Represent Japan needs into Global TA/Brand leaders to ensure Japan launch is successful including proactive provision of strategic inputs and insights to global and alignment with global brand strategy.
・Understand customer needs, market dynamics, landscape insights.
・Build and execute external customer engagement plan to establish and maintain relationships with Key External Experts, relevant organizations and other key stakeholders.
・Build/monitor national quarterly/annual sales forecast/targets and promotional expense plan.
・Develop sales materials to support the key message strategy.
・Communicate brand tactics for flawless implementation and motivate the sales team.
・Identify growth and competitive opportunities, including via development and tracking of KPIs.
・Escalate and resolve issues including matters linked to performance and governance.

こんな方を求めています
経験・スキル
必要なスキル・経験等
必要な条件
経験

・マーケティングブランド管理経験3年以上
・フィールドセールス、アカウントマネジメント、セールスリエゾン等、顧客と直接対峙する職務経験
・製薬業界におけるセールス、マーケティング、メディカルの経験10年以上
・グローバルチームとの緊密な連携経験

学位/資格/語学力 学歴/資格/言語

・学士号

望ましい条件
経験

・オンコロジー(特に血液がん)の経験
・製品のローンチ経験
・デジタルマーケティング経験
・クロスファンクショナルチーム/ブランドマネジメントリード
・マーケティング計画を含む上市計画の策定
・営業、コマーシャル・エクセレンスと共に上市/マーケティング計画を実行する
・販売トレーニング/販促/非販促資料の作成

学位/資格/語学力 学歴/資格/言語

・ビジネス/医学関連/関連分野の学士号
・MBAまたはその他の上級学位(MS、PhD)
・日本語および英語のビジネスレベル(書き言葉と話し言葉の両方)

スキル

・戦略的検討をリードできる優れた戦略的・批判的思考スキル
・高いパフォーマンスマインドと実績を有すること。
・財務に関する基本的な知識と能力(フォーキャストを含む
・複雑なビジネス環境においてプロジェクトをリードする強いリーダーシップとプロジェクトマネジメント能力
・主要顧客(サードパーティ、HCP、患者)からの洞察を活用し、主要なマーケティングの意思決定や予測を推進する能力
・上級管理職を含む様々な人々との効果的なコミュニケーションおよび交渉スキル
・高いガバナンスマインドと理解

Requirements
Experience

・Minimum of 3 years of experience in marketing brand management
・Having experience in a direct customer facing role (i.e. field sales, account management, sales liaison etc.)
・Minimum of 10 years of experience in Sales, Marketing, and/or Medical in pharmaceutical industry
・Experience in working closely with global team

Education/certification/Language

・Bachelor’s degree

Preferred Qualifications
Experience

・Oncology experience (especially hematological cancer)
・Product launch experience for any product
・Digital marketing experience
・Cross functional team/ brand management lead
・Develop Launch plan included marketing plan
・Execute launch/marketing plan with sales, commercial excellence
・Develop sales training/promotional/non-promotional materials

Education/certification/Language

・Bachelor’s degree in business/ Medicine related/ Related discipline
・MBA or other advanced degree (MS, PhD)
・Japanese and English business level (both written and spoken)

Skills

・Excellent strategic and critical thinking skills to lead strategic discussions
・Must have strong performance mindset and proven track record to deliver
・Basic knowledge and capabilities about finance including forecasting
・Strong leadership and project management skills for leading projects in complex business environment
・Ability to utilize insights from key customers - 3rd party, HCPs, patients - to drive key marketing decisions and forecasts
・Effective communications and negotiation skills for a wide variety of audiences, including senior management
・High governance mind-set and understanding
学歴
大学卒業以上
募集要項
職種
マーケティング、販促企画、営業企画
給与
年収 900 〜 1,300万円
賞与
-
雇用形態
正社員
雇用期間
期間の定めなし
試用期間
有り
就業時間
09:00~18:00
休日休暇
土曜日 日曜日 祝日
保険
健康保険 厚生年金保険 雇用保険
待遇・福利厚生
-
受動喫煙防止措置
敷地内禁煙
特長
外資系企業, 女性活躍中, フレックスタイム制, グローバル人材歓迎, 新規立上げメンバー
業種
医療機器・医療品関連

※詳細はお仕事のご紹介時にお伝えします

ランスタッドは、すべての⼈に平等に機会が与えられ、その可能性を引き出し、多様な経験と個性を社会の発展につなげていけるようサポートしていきます。

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